wtorek, 21 lipca 2020

"Komisarz" Paulina Świst

Zuzanna Kadziewicz żyje jak pod kloszem. Kochający ojciec-biznesmen trzyma nad ukochaną jedynaczką parasol finansowy. Zuzanna pracuje jako pedagog z pasji, nie dla chleba. Uwielbia pomagać dzieciom. W jej odrealnionym świecie pewnego dnia pojawia się mężczyzna…
Radosław jest wykształcony, męski, przystojny, dobrze wychowany, zamożny. Potrafi się znaleźć w teatrze, cierpliwie doradzać w butikach. W dodatku, po pięciu tygodniach znajomości, wyjaśnia się, że jest gentelmanem w łóżku. Prawdziwy ideał.
Niestety, wyśniony mężczyzna okazuje się policjantem. Komisarz Radosław Wyrwa – fachowiec od działań "pod przykrywką". Zuzanna to dla niego tylko figurantka, zaledwie narzędzie służące do rozpracowania ciemnych interesów ojca. Antoni Kadziewicz, na pozór szanowany biznesmen, w rzeczywistości zwabia z Ukrainy dziewczyny do domów publicznych. Zadłużony, szantażowany przez ukraińskich mafiosów, nie potrafi wydostać się z matni.
Szansą może być współpraca z prokuratorem Łukaszem Zimnickim. "Zimny" przedstawia plan. Kadziewicz w obawie przed dożywociem, godzi się zostać "wtyką" i podejmuje grę na dwa fronty…
Opis książki



Autor: Paulina Świst 
Język oryginalny: polski 
Kategoria: Literatura piękna 
Gatunek: thriller/sensacja/kryminał 
Forma: powieść 
Rok pierwszego wydania: 2017 
Liczba stron: 320 
Czas trwania: 7h 8min 
Lektor: Laura Breszka, Mateusz Król



     Niedawno skończyłam czytać książkę "Prokurator" Pauliny Świst, która nie zrobiła na mnie aż takiego wrażenia, jednak dawała nadzieję, że kolejne tytuły tej autorki będą trochę lepsze. Sięgając po "Komisarza" spodziewałam się dobrego kryminału z elementami erotyku, dzięki któremu będę w stanie oderwać się od własnej rzeczywistości. Czy tak się stało? Mam niestety pewne wątpliwości...
     Zuzanna to córeczka tatusia, który na pozór jest szanowanym biznesmenem. Jednak na jaw wychodzą jego brudne interesy i z dnia na dzień Antoni oraz jego córka pozostają bez środków do życia. Szansą dla mężczyzny może być układ z prokuratorem, choć gra na dwa fronty może okazać się trudniejsza niż początkowo zakładał... W przypadku tej powieści znów czuję się trochę oszukana. Miał być ostry język, ostry seks, a właściwie nic takiego aż tak dużo tu nie było. Więcej gorszych przekleństw słyszałam pracując w korporacji w księgowości a ostrych scen erotycznych jest tu jak na lekarstwo. Natomiast intryga kryminalna miał potencjał, sam pomysł mi się podobał, jednak nie do końca zaskoczyło mnie zakończenie, które zrobiło się w pewnym momencie trochę zbyt... urocze. Nie do końca jest to coś czego spodziewam się od kryminału, który miałam nadzieję, że wbije mnie w fotel i nie będę mogła pozbierać się po lekturze.
     Bohaterowie wykreowani dość przeciętnie. Nie byłam w stanie zżyć się z którąkolwiek z postaci oraz przeżywać jej wzlotów i upadków. Jestem skłonna nawet zaryzykować stwierdzenie, że bardzo szybko zapomnę kto tu właściwie występował i jak mieli na imię główni bohaterowie. Mam wrażenie, że jest to kolejna pozycja w tym gatunku, nie tylko tej autorki, w której postacie zostały potraktowane trochę po macoszemu i nie poświęcono im odpowiednio dużo uwagi.
     Styl autorki przyjemny w odbiorze jeśli nie liczy się na ambitną treść i wyszukane słownictwo. Mam wrażenie, że ta powieść jest napisana po prostu tak aby sprawiać przyjemność a nie łechtać ego czytelnika. Natomiast co do lektorów nie mam zarzutów, już po pierwszej części przyzwyczaiłam się do tego duetu i przyswajanie treści w ich wykonaniu nie było dla mnie problemem.
     "Komisarz" niestety nie zrobił na mnie aż takiego wrażenia jak się spodziewałam. Miałam nadzieję na trochę mocniejszą lekturę, która bardziej umili mi czas w tym letnim okresie. Prawdopodobnie sięgnę niebawem po kolejny tom, aby mieć tę serię przeczytaną całą, lecz już z przymrużeniem oka podejdę do obietnic zawartych na okładce.
     Moja ocena: 4/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails