poniedziałek, 9 sierpnia 2021

"Wilk" Katarzyna Berenika Miszczuk

 
Nastolatka Margo Cook razem z rodzicami przenosi się z centrum Nowego Jorku do prowincjonalnego miasteczka Wolftown. Od przyjazdu dręczą ją dziwne koszmary, w których podczas pełni ucieka przez ciemny las przed tajemniczym i groźnym prześlaowcą. Jej lęk potęguje gęsta puszcza otaczająca miasteczko, po której biega stado wilków, wyjąc do księżyca.
W szkole Margo poznaje Ivette Reno, outsajderkę w hermetycznej społeczności Wolftown, a także Maksa Stone'a, zamkniętego w sobie blondyna, należącego do grupy metalowców.
Jaki mroczny sekret ukrywa Max? Jaki związek mają z nim tajemnicze sny Margo? Jaka jest naprawdę małomiasteczkowa rzeczywistość?
Margo razem z Ivette stara się rozwiązać mroczną zagadkę ciążącą na Wolftown od kilkunastu lat. A kiedy na niebie pojawi się księżyc w pełni i jej sny staną się prawdą, nic już nie będzie takie samo jak przedtem...
Opis książki
 
 
 
Autor: Katarzyna Berenika Miszczuk
Język oryginalny: polski
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: dziecięca, młodzieżowa
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2006
Liczba stron: 320
Czas trwania: 9h 13m
Lektor: Monika Dąbrowska-Jarosz
 
 
 
     Po książkę pt. "Wilk" Katarzyny Bereniki Miszczuk sięgnęłam raczej z ciekawości. Znam późniejszą twórczość tej autorki jednak byłam ogromnie ciekawa jak wypadła w swoim literackim debiucie. Choć tematyka nie do końca do mnie przemawiała to i tak postanowiłam dać szansę tej pozycji. I jak wyszło?
     Margo wraz ze swoimi rodzicami przenosi się z Nowego Jorku do małej mieścinki Wolftown. Jako nastolatce ciężko było jej zmienić otoczenie i nie była zbyt zadowolona z przeprowadzki. W nowej szkole udaje się jej jednak nawiązać kilka znajomości, jednak niepokojące sny i pewne nietypowe zdarzenia nie dają jej spokoju. Im dalej drąży temat tym na jaw wychodzą zaskakujące fakty... Przyznam, że tematy wilków, wilkołaków, wampirów i tym podobnych motywów w fantastyce nie do końca mnie zachwycają, jednak zdaję sobie sprawę, że w momencie kiedy ta pozycja została wydana było dość spore zainteresowanie tego typu motywami. Pomijając moje uprzedzenia, próbując spojrzeć obiektywnie to sama historia była całkiem niezła i nie można narzekać w tym przypadku na nudę. Sądzę, że grupa docelowa, czyli raczej nastolatkowie, będzie w stanie dostrzec tutaj jeszcze więcej pozytywnych aspektów niż taka trzydziestoletnia ja. Nie mniej jednak ta powieść była w stanie umilić mi czas podczas wykonywania takich prozaicznych czynności domowych jak mycie okien czy odkurzanie i w tym przypadku sprawdziła się u mnie idealnie.
     Bohaterowie moim zdaniem całkiem dobrze wykreowani. Jako nastolatkowie wypadli naprawdę autentycznie i choć nie wszystkie ich zachowania byłam w stanie znieść to całkowicie rozumiem, że zachowywali się po prostu adekwatnie do swojego wieku. Nie było tu usilnych prób wpychania filozoficznych sentencji w usta zakochanej nastolatki, tylko ukazane zostały rozterki młodych osób, które próbują w taki czy inny sposób poradzić sobie z tym z czym mają do czynienia.
     Styl autorki - czuć, że jest to pierwsza książka Pani Katarzyny Bereniki Miszczuk i widzę jaki rozwój nastąpił na przestrzeni jej twórczości. Dla mnie było to całkiem ciekawe doświadczenie i nie żałuję, że zapoznałam się z pierwszą jej powieścią. Po lekturze tej pozycji tym bardziej mam ochotę na kolejne tytuły autorki. Lektorka bardzo dobrze sobie poradziła i z wielką chęcią wysłuchałabym innych audiobooków w jej wykonaniu.
     "Wilk" to według mnie całkiem dobry debiut, choć na przestrzeni wielu lat i kilku przeczytanych przeze mnie jej pozycji, widzę jak mocno do przodu poszła autorka w swoim pisaniu. Jeśli lubicie klimaty z wilkami to gorąco polecam Wam zapoznanie się z tą pozycją. Sądzę, że w niedalekiej przyszłości sięgnę również po kontynuację "Wilka" by poznać jak zakończą się losy bohaterów.
     Moja ocena: 5/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails