czwartek, 12 sierpnia 2021

"Rozgrywka" Allie Reynolds

 
Gdy grupa przyjaciół spotyka się w opuszczonym schronisku wśród górskich szczytów, rozpoczyna się mordercza gra.
Mrożący krew w żyłach thriller, w którym ośrodek w Alpach staje się prawdziwym escape roomem.
Nikt się stąd nie wydostanie, dopóki nie rozwiąże zagadki. A nawet jeśli mu się uda, nie wiadomo, czy przeżyje.
Gdy Milla otrzymuje zaproszenie na spotkanie grupy dawnych przyjaciół w ośrodku narciarskim, który był świadkiem szczytu jej kariery, nie może sobie odmówić wyjazdu. Zwłaszcza że zaproszenie wysłał ktoś szczególnie dla niej ważny.
Curtis, Dale, Heather, Brent – minęła dekada, odkąd Milla ich widziała. I tyle samo czasu, od kiedy podczas elitarnych zawodów snowboardowych Saskia, jedna z nich, zniknęła bez śladu.
Cała piątka spodziewa się kameralnego weekendu wysoko w górach, ale kiedy tylko przekraczają próg schroniska, znikają ich telefony, a kolejka górska przestaje działać. Zamiast ognia w kominku czeka na nich instrukcja gry, która spowoduje, że odkryją swoje sekrety. I tajemnicę tego, co naprawdę wydarzyło się w dniu zawodów…
Nie wiadomo, kto zorganizował to spotkanie, ale odnalezienie tej osoby staje się kwestią życia i śmierci. Tym bardziej, że zbliża się zamieć, która wkrótce odetnie im drogę ucieczki.
W opuszczonym schronisku pod alpejskim lodowcem sekrety z przeszłości wyjdą wreszcie na jaw…
Opis książki
 
 
 
Autor: Allie Reynolds
Tytuł oryginalny: Shiver
Język oryginalny: angielski
Tłumacz: Waliś Robert
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: thriller/sensacja/kryminał
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania polskiego: 2021
Liczba stron: 416
Czas trwania: 10h 15m
Lektor: Laura Breszka
 
 
 
     Sięgając po "Rozgrywkę" Allie Reynolds miałam nadzieję na porządny kryminał, który porwie mnie całkowicie. Choć nie słyszałam o tej pozycji zbyt dużo to jednak po opisie sądziłam, że sprawdzi się ona idealnie na moje aktualne potrzebny czytelnicze. Niestety jest to kolejna powieść z rzędu, która mnie rozczarowała i nie sprostała moim oczekiwaniom...
     Grupa przyjaciół spotyka się ponownie po latach w schronisku, gdzie wcześniej doszło do pewnej tragedii. Ktoś usilnie stara się, by prawda wreszcie wyszła na jaw grając ze zgromadzonymi znajomymi w okrutną grę. Teraźniejszość przeplata się z wydarzeniami z przeszłości i powoli poznajemy historię i relację łączące zebranych i co mogło sprawić, że dotarli do miejsca w jakim się znajdują. Niestety nie odczułam tutaj budowanego napięcia, a muzyczka w audiobooku, która według mnie w nie do końca trafnych momentach była puszczana, nie do końca mi tu pasowała. Sama intryga miała pewien potencjał jednak nie została ona na tyle ciekawie ograna, abym z zapartym tchem śledziła wydarzenia i próbowała wraz z bohaterami dowiedzieć się kto za tym wszystkim stoi. Podczas lektury nie miałam ciarek, nie czułam przerażenia i koniec końców nie wciągnęłam się całą sobą w fabułę. Jednak mroźny klimat tej powieści był całkiem miłą odskocznią od upałów, które niedawno miały miejsce, choć może jeszcze bardziej bym go poczuła czytając tę pozycję zimą. Dla mnie ta pozycja jest po prostu poprawna i nie dostałam tu w pełni tego czego oczekuję od kryminałów i thrillerów.
     Bohaterowie - niestety tutaj też był u mnie pewien zgrzyt, gdyż nie było tu nikogo z kim mogłabym się zżyć i z ogromnym zainteresowaniem śledzić losy tej osoby. Co prawda nikt z nikim mi się podczas lektury nie mylił, jednak nie było tu nikogo z kim mogłabym się w jakikolwiek sposób utożsamić i by zapadł mi w pamięci na dłużej. Wątpię abym nawet pod koniec tego miesiąca pamiętała chociażby jedno z imion którejkolwiek postaci.
     Styl autorki przyjemny w odbiorze, jednak nie zrobił na mnie on znaczącego wrażenia. Ot, po prostu napisała historię lekkim językiem, dzięki czemu nie miałam ochoty porzucić jej po pierwszych rozdziałach. Lektorka moim zdaniem też bez zarzutu poradziła sobie i gdyby nie dodana w tym audiobooku muzyczka byłabym zachwycona.
     "Rozgrywka" to według mnie mocno przeciętny kryminał/thriller który niestety nie pozostanie w mojej pamięci na długo. Miałam nadzieję na nieco ciekawszy obrót spraw i bardziej mrożącą krew w żyłach intrygę, która wciągnie mnie bez reszty, a nic takiego nie miało tutaj miejsca. Jeśli poszukujecie mocnych wrażeń w trakcie czytania to niestety tutaj, przynajmniej według mnie, ich nie dostaniecie.
     Moja ocena: 5/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails