czwartek, 26 sierpnia 2021

"To Twoje życie. Pokochaj je" Katarzyna Miller, Joanna Olekszyk

 
To nie jest książka, która ma cię nauczyć, jak żyć. Bo tego nauczy cię samo życie. Ta książka może dodać otuchy, a czasem nawet i rozbawić. Jeśli się wahasz – wskaże właściwy kierunek. Jeśli się boisz – natchnie odwagą. Jeśli zbytnio przejmujesz – podpowie, co jest naprawdę ważne, a co niewarte ani chwili twojej uwagi.
Wszyscy jesteśmy uczniami w szkole życia i choć zwykle nie brak nam dobrych chęci – niektóre lekcje okazują się dla nas za trudne. Część z nich przegapiamy lub ignorujemy. Inne niewłaściwie interpretujemy. W efekcie cierpimy, błądzimy lub powtarzamy wciąż te same błędy. A przecież życie chce od nas tylko jednego: byśmy je pokochali – takim, jakie jest. I byśmy przeżyli je najlepiej, jak tylko potrafimy.
Psycholożka Katarzyna Miller wspólnie z dziennikarką Joanną Olekszyk w 24 rozmowach-lekcjach poruszają tematy bliskie każdemu z nas: problem z poczuciem własnej wartości, samotność w związku, lęk przed bliskością, sztywność w relacjach, nieumiejętność wyznaczania granic, głód akceptacji, bolesne dzieciństwo czy dawne urazy. Tłumaczą, skąd się wzięły i jaką rolę mają do odegrania. Radzą, by spojrzeć na nie w nowy sposób i włożyć trochę wysiłku w zmianę swojego myślenia (pomogą w tym praktyczne ćwiczenia pod koniec każdego rozdziału).
Ostatecznie to tylko od ciebie zależy, jakie będziesz mieć życie. A może być naprawdę cudowne!
Opis książki
 
 
 
Autor: Katarzyna Miller, Joanna Olekszyk
Język oryginalny: polski
Kategoria: Literatura naukowa i popularnonaukowa
Gatunek: nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
Forma: wywiad, rozmowa
Rok pierwszego wydania: 2020
Liczba stron: 250
 
 
 
     Na swoim koncie mam już przeczytane kilka książek autorstwa Katarzyny Miller. Choć nie ze wszystkimi jej myślami się zgadzam to jednak w niektórych aspektach jestem w stanie czerpać od niej pewną naukę. Po książkę "To Twoje życie. Pokochaj je" sięgnęłam z dość dużą obawą, czy będzie tym razem miłość czy raczej rozczarowanie. I niestety tym razem skłaniam się chyba w tę drugą stronę...
     W tej książce mam wrażenie, że głównym założeniem jest to, żeby wziąć życie we własne ręce i móc przeżyć je tak jak chcemy my, a nie ktoś inny. Znajdziemy tu takie bloki tematyczne jak "Lekcje autentyczności", gdzie możemy dowiedzieć się między innymi jak teoretycznie mniej się starać oraz umieć się z siebie śmiać, czy też "Lekcje spokoju ducha", gdzie jest ciekawy podrozdział o tym jak przestać się zamartwiać czy skończyć z poczuciem winy. Z niektórymi spostrzeżeniami autorek jak najbardziej się zgadzam, niektóre uwierają lecz dały mi trochę do myślenia. Jednak niektóre wypowiedzi do mnie kompletnie nie trafiły, jak chociażby to co było tu o milenialsach i bardzo nie spodobało mi się takie generalizowanie. To, że ktoś często coś zmienia w swoim życiu, np. pracę, by wreszcie odnaleźć swoje idealne miejsce na ziemi wcale nie oznacza, że jest płytki i nic sobą nie reprezentuje, a to zrozumiałam z treści jednej z wypowiedzi, którą można w tej pozycji znaleźć.
     Styl jakim została napisana ta książka jest całkiem przyjemny w odbiorze. Mamy tu formę wywiadu/rozmowy i obie z Pań miały tu coś do powiedzenia, czasem zabawnego, czasem bardziej filozoficznego. Moim zdaniem jasnymi słowami przekazały tu swoje poglądy i nakierowały jak można ewentualnie zmienić to co nie odpowiada nam w naszym życiu. Wydanie elektroniczne które czytałam pochodziło z aplikacji Empik Go i zauważyłam kilka drobnych błędów, które co bardziej wrażliwych czytelników mogą zirytować, jak błędna końcówka - zamiast forma żeńska to męska i tym podobne.
     "To Twoje życie. Pokochaj je" to moim zdaniem pozycja, która nie trafi całkowicie treścią do wszystkich czytelników. Ja jestem w stanie odnaleźć tu coś dla siebie, choć niektóre treści były dla mnie nie do przyjęcia. Jednak nie skreślam tej książki całkowicie, gdyż może ona choć trochę pomóc niektórym osobom, podnieść ich na duchu, jeśli trafi w ich ręce w odpowiednim momencie.
     Moja ocena: 5/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails