środa, 11 sierpnia 2021

"Ukochany wróg" Kristen Callihan

 
Pełna emocji opowieść o poznawaniu się na nowo, walce z uprzedzeniami i akceptowaniu własnych, skrywanych przez lata uczuć.
On, Macon Saint, jest bogatym, seksownym aktorem, który został gwiazdą dzięki roli w popularnym serialu. Ona, Delilah Baker, jest szefową kuchni świetnie prosperującej firmy cateringowej. Znają się od dzieciństwa i od tamtego czasu łączy ich niechęć, rywalizacja, pogarda i nienawiść - w każdym razie to właśnie czuje Delilah do Macona. A Macon?... Czyżby on miał inne zdanie na temat ich relacji? Może zawsze potajemnie ją podziwiał? Tak czy inaczej, on był najprzystojniejszym chłopakiem w szkole, a ona niepozorną dziewczyną o umyśle ostrym jak brzytwa i jeszcze ostrzejszym języku. Prócz wrogich uczuć w czasach szkolnych łączyło ich jeszcze jedno – jej siostra Samantha, która przez całe liceum była dziewczyną znienawidzonego Sainta. Z chwilą, gdy on zrywa z Sam na balu na zakończenie szkoły, znika z życia sióstr Baker na długie dziesięć lat.
I pojawia się równie nagle, jak zniknął – poszukuje Sam, która podstępem została jego asystentką, ukradła mu cenny zegarek i wyjechała. Po nieudanych poszukiwaniach siostry Delilah postanawia odpracować u Macona pieniądze, które stracił. Czy Macon zgodzi się na jej propozycję naprawienia nie swoich błędów? Czy dziewczyna zdecyduje się na dwuznaczną propozycję zamieszkania w jego rezydencji?
Opis książki
 
 
 
Autor: Kristen Callihan
Tytuł oryginalny: Dear Enemy
Język oryginalny: angielski
Tłumacz: Skórska Ewa
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: romans
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2020
Rok pierwszego wydania polskiego: 2021
Liczba stron: 448
Czas trwania: 12h 5m
Lektor: Grzesław Krzyżanowski
 
 
 
     Potrzebowałam lekkiej i niezobowiązującej lektury, która umili mi nieco wolny czas i mój wybór padł na "Ukochanego wroga" Kristen Callihan. Co prawda nic wcześniej nie słyszałam o tej powieści jednak miałam chwilowo dość rozczarowujących hajpowanych pozycji. Niestety również w tym przypadku się bardzo mocno rozczarowałam...
     Delilah by naprawić szaleństwa swojej siostry trafia na znienawidzonego z czasów dzieciństwa Macona. Ona - bardzo utalentowana kucharka, on - bogaty i sławny aktor, a między nimi na nowo rodząca się relacja. Mamy tu dość dobrze znany schemat z romansów, czyli "hate-love relation", którego właściwie możemy spodziewać się już z opisu książki. Miałam cichą nadzieję, że jednak będzie ten motyw ukazany w jakiś nowy sposób, dzięki któremu przekonam się, że można jednak z innym i intrygującym podejściem przedstawić temat. Niestety mocno się zawiodłam i niepotrzebnie narzuciłam sobie tak duże oczekiwania wobec tej historii. Dostajemy tu momentami gorzki, jednak w znacznej mierze przesłodzony romansik pomiędzy dwojgiem ludzi, którego zakończenia możemy się spodziewać już po pierwszym rozdziale, a historia doprowadzająca do takiego końca nie wyróżnia się niczym szczególnym na tle innych powieści w tym gatunku.
     Bohaterowie jakich tu dostajemy również w znaczący sposób się nie wyróżniali. Oczywiście musi być stereotypowy seksowny macho oraz silna i niezależna kobieta. Niestety tych konkretnych postaci nie będę w stanie przypisać do tego tytułu, gdyż nie byli wykreowani na tyle spektakularnie by zapadli w mojej pamięci w jakikolwiek sposób. Niestety schemat goni schemat, schematem poganiany i nie jestem w stanie napisać o bohaterach nic pozytywnego.
     Styl autorki to chyba najmocniejszy atut tej pozycji. Pomimo schematów udało się jej w lekki sposób snuć tę historię, którą można przeczytać do końca bez większych frustracji na język jakim została napisana. Jednak, pomimo to, nie jestem pewna czy zabiorę się w niedalekiej przyszłości za kolejne powieści tej autorki. Lektorka też całkiem nieźle sobie poradziła i nie wywołała we mnie senności podczas wysłuchiwania audiobooka.
     "Ukochany wróg" to kolejny romans na rynku, który niestety nie wyróżnia się niczym szczególnym. Żaden z wykorzystanych tu schematów nie został opatrzony ciekawą historią, która mogłaby pozostać w pamięci czytelnika na nieco dłużej niż tylko moment jej czytania. Ja niestety jestem rozczarowana tym co tu dostałam i nie mogę Wam z czystym sercem polecić tego tytułu.
     Moja ocena: 4/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails