sobota, 14 sierpnia 2021

"Wilczyca" Katarzyna Berenika Miszczuk

 


Margo Cook oraz Max Stone mają nadzieję, że ich życie wróciło do normy. Pracownicy Instytutu – organizacji prowadzącej eksperymenty na nastolatkach mieszkających w Wolftown – nie interesują się już poczynaniami bohaterów. Margo nie czuje działania wilczej szczepionki, a Ivette powoli powraca do zdrowia.
Nagle w spokojnej leśnej okolicy pojawiają się ślady brutalnych morderstw, przywodzące na myśl atak dzikiego zwierzęcia. Czy stoi za tym Instytut, czy może jakiś wilk? Jaki sekret skrywa Aki? Dlaczego mimo ostrzeżeń policji krąży nocami po lesie? I z jakiego powodu Max nagle zaczyna się zmieniać?
Margo ponownie będzie musiała stawić czoło mrocznej stronie Wolftown.
Opis książki
 
 
 
 
Autor: Katarzyna Berenika Miszczuk
Język oryginalny: polski
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: dziecięca, młodzieżowa
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2009
Liczba stron: 416
Czas trwania: 12h 48m
Lektor: Monika Dąbrowska-Jarosz
 
 
 
     Książka pt. "Wilczyca" Katarzyny Bereniki Miszczuk to drugi tom powieści "Wilk", z którą niedawno miałam okazję się zapoznać. Choć nie zachwyciła mnie w pełni pierwsza część to jednak byłam ciekawa jak potoczyły się dalsze losy bohaterów, stąd sięgnęłam również po tę pozycję. Moim zdaniem "Wilczyca" jest na bardzo podobnym poziomie.
     Mamy tu bezpośrednią kontynuację losów bohaterów, których poznaliśmy w "Wilku". Margo oraz Max nadal nie mogą spać spokojnie a przyjaciółka Ivette wciąż dochodzi do siebie. Niestety więcej nie mogę napisać gdyż mogłoby to być zbyt dużym spojlerem dla osób, które jeszcze nie czytały pierwszego tomu. Pomimo, że znów mamy tematykę wilków, których nie darzę ogromną sympatią to jednak na rozwój akcji nie można narzekać. Przyznam, że z zainteresowaniem śledziłam kolejne wydarzenia a zakończenie było według mnie całkiem niezłe i nie mogliby się go powstydzić znani nawet międzynarodowi bestselerowi pisarze (a "Wilczyca" jest jedną z pierwszych powieści autorki!). Czuć, że ta powieść jest przeznaczona dla znacznie młodszego czytelnika niż ja, jednak i tak byłam w stanie znaleźć tu coś pozytywnego i czerpać radość z lektury.
     Bohaterowie całkiem całkiem, choć nastoletnie klimaty to już nie do końca mój ulubiony przedział wiekowy. Jednak tak jak wspomniałam w przypadku wpisu dotyczącego pierwszego tomu bohaterowie są nastolatkami i zachowują się adekwatnie do swojego wieku. Nie znajdziemy tu przefilozofowanych wypowiedzi oraz rozkmin, którymi mógłby poszczycić się wielki uczony, tylko młodych ludzi, którzy próbują zmierzyć się z tym co ich spotyka.
     Styl autorki - nadal czuć, że jest to jedna z pierwszych powieści Katarzyny Bereniki Miszczuk, jednak widać jak dużą drogę przeszła i cieszę się, że wciąż pisze, gdyż uwielbiam jej sposób pisania. Lektorka też bardzo dobrze sobie poradziła i nie mam wobec niej żadnych zastrzeżeń, gdyż z przyjemnością słuchałam audiobooka w jej wykonaniu.
     "Wilczyca" to całkiem niezła lektura, dzięki której mogłam nieco oderwać się od szarej rzeczywistości. Możliwe, że młodzież i fani takiej tematyki będą bardziej zadowoleni z lektury - mi po prostu bardziej odpowiadają późniejsze powieści autorki. Pomimo wszystko nie żałuję, że sięgnęłam również po tę serię z Margo Cook, gdyż miło spędziłam z nimi czas.
     Moja ocena: 5/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails