piątek, 19 czerwca 2020

"Mój przyjaciel kryzys" Olga Kozierowska






Życie jest jak wykres. Raz jesteśmy nad kreską, raz pod… Bohaterki książki są najlepszym przykładem, że ze wszystkim można sobie poradzić. I tak Baśka uczy się, jak odzyskać poczucie bezpieczeństwa i wiary w swoje umiejętności nadwyrężone niespodziewaną utratą pracy. Anka pokazuje, jak poradzić sobie z kryzysem w związku, kiedy na świat przychodzą… bliźniaki. Wraz z innymi bohaterkami przeżywamy m.in. bolesny rozwód, zdradę, a nawet przemoc w rodzinie. 
Opis książki






Autor: Olga Kozierowska 
Język oryginalny: polski 
Kategoria: Literatura naukowa i popularnonaukowa 
Gatunek: nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.) 
Forma: poradnik 
Rok pierwszego wydania: 2017 
Liczba stron: 264



     W życiu każdego człowieka przychodzi taki moment, gdy dopada go kryzys. Jego powody mogą być przeróżne - utrata pracy, śmierć bliskiej osoby czy ciężka choroba. Przypuszczam, że również aktualna sytuacja, zarówno w Polsce jak i na świecie, dla wielu osób może być nie lada wyzwaniem. Postanowiłam sięgnąć po pozycję "Mój przyjaciel kryzys" by przekonać się, czy w jakikolwiek sposób będzie ona w stanie pomóc poradzić sobie z oswojeniem pewnych sytuacji.
     W tej pozycji mamy poruszonych wiele zagadnień, które mogą spowodować w naszym życiu kryzys. Jednak czy tak szerokie spektrum problemów przedstawione w tak cienkiej pozycji może faktycznie dobrze ukazać temat? W każdym rozdziale poruszającym dane zagadnienie mamy krótką opowieść z życia wziętą i teoretycznie sposób w jaki sobie dana osoba poradziła. Jednak mam wrażenie, że w wielu przypadkach były to jedynie anegdotki a nie faktyczne ukazanie problemu i jakakolwiek rada jak sobie w danym przypadku poradzić. Niektóre wątki były moim zdaniem bardzo poważne a nie było nawet wzmianki by w razie większego kryzysu czy zaburzeń udać się odpowiedniego lekarza. Niestety nie dla wszystkich jest to takie oczywiste, część z nas może wstydzić się prosić o pomoc nawet najbliższych, a niektóre aspekty mogą być wręcz tematem tabu. Sama przechodząc pewien kryzys czy to egzystencjalny czy to spowodowany jakimś wydarzeniem w swoim życiu nie do końca znalazłabym tu dla siebie odpowiednią treść i pomoc jak sobie poradzić z danym zagadnieniem. Dla mnie jest to po prostu zbiór krótkich historyjek, które zostały tylko liźnięte a nie dogłębnie przedstawione, by pomóc chociażby oswoić się z nową sytuacją.
     Styl autorki bardzo lekki. Podczas lektury czułam się jakbym czytała raczej powieść mającą za zadanie czasem bawić i wywołać uśmiech na twarzy, a nie poruszającą trudniejsze tematy pozycję. Wydanie papierowe moim zdaniem bardzo solidnie zrobione i jest to chyba największy plus tej książki. Twarda oprawa, szyte strony jak i schludnie przedstawiona treść bez rażących błędów to jest coś co lubię. Szkoda, że nie wszystkie pozycje na rynku są wydawane z taką dokładnością.
     Przyznam, że jestem trochę rozczarowana tą książką. Tytuł jak i opis są moim zdaniem nieadekwatne do treści, którą tutaj możemy znaleźć. Szukając czegoś co pomoże mi poradzić sobie z kryzysem, spodziewałam się kilku porad czy chociażby nakierowania gdzie dalej mogłabym szukać pomocy podczas przeżywanego kryzysu. Natomiast dostałam tutaj jedynie historie dotyczące kilku problemów i zaznaczenie, że po prostu można sobie z nimi poradzić.
     Moja ocena: 4/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails