wtorek, 25 czerwca 2019

"Zakręty losu. Historia Lukasa" Agnieszka Lingas-Łoniewska

Ostatnia część trylogii o braciach Borowskich przedstawia życie Łukasza „Lukasa” Borowskiego. Gangstera, handlarza, mordercy, lecz również ukochanego syna, brata i męża. To wycieczka w przeszłość do czasów, gdy Lukas stawiał swoje pierwsze kroki „na mieście”, aż w końcu stał się jednym z najważniejszych ludzi mafii, świadkiem koronnym i odkupicielem własnych win. 
Bo za winy trzeba płacić.
Błędy naprawić.
Złe postępki zamienić na dobre.
Bo ja jestem Lukas. Prosty chłopak z miasta.
O gorącym sercu i zimnym spojrzeniu.
I zawsze spłacam swój dług.
Moje życie dopiero się zaczęło.
A dług pozostał jeszcze niespłacony...
Wstrząsająca i wzruszająca opowieść człowieka, który przeżył wiele, widział prawie wszystko i potrafił równie mocno kochać, co nienawidzić. 
Opis książki




Autor: Agnieszka Lingas-Łoniewska 
Język oryginalny: polski 
Kategoria: Literatura piękna 
Gatunek: literatura polska 
Forma: powieść 
Rok pierwszego wydania: 2012 
Liczba stron: 320



     Jako, że ostatnio wypożyczyłam i czytałam drugi tom "Zakrętów losu" - 'Braterstwo krwi' będąc w bibliotece wzięłam również od razu tom trzeci, żeby nie musieć na niego później zbyt długo koczować. Gdzieś mignęła mi informacja, że podobno fabuła czy jedna scena z powieści "Zakręty losu. Historia Lukasa" przyśniła się autorce. Dość sceptycznie i z ogromnym przymrużeniem oka podeszłam do tego faktu ale i tak postanowiłam dać szansę.
     W tym tomie poznajemy tę samą historię, która działa się na przestrzeni pierwszej oraz drugiej części, jednak przedstawioną z perspektywy starszego brata Borkowskiego - Łukasza vel. Lukasa. Sam taki pomysł nie do końca mi się spodobał. Niestety nie poznajemy tu zbyt wielu nowych znaczących dla fabuły faktów. Moim zdaniem niektóre aspekty można po prostu uwzględnić w poprzednich częściach a nie wydłużyły by one znacząco tamtych powieści. Chociażby jedne z ostatnich wydarzeń z którymi musiał zmierzyć się główny bohater zostały opisane na maksymalnie pięćdziesięciu stronach. Również informacje na temat pewnych poważnych decyzji na temat życia prywatnego Lucasa można było uwzględnić w kilku zdaniach w epilogu drugiej części. Pomimo mojego negatywnego podejścia do samej fabuły i tak przyjemnie mi się czytało tę pozycję ale to dzięki kolejnym aspektom, z którymi mamy do czynienia.
     Bohaterowie zostali bardzo dobrze wykreowani. Miło było powrócić do znajomych już postaci, które potrafiły wyciągnąć lekcje z życiowych doświadczeń i na przestrzeni całej historii po prostu dorosnąć i rozwinąć się mentalnie. Jest w nich coś co przyciąga do siebie i nawet czytanie o znanych już wydarzeniach w których biorą udział jest przyjemnością.
     Styl autorki bardzo lekki w odbiorze, dzięki czemu lektura tej pozycji była wręcz odprężająca i sprawiająca radość. Nie wiem jak inaczej mogę to określić, ale pomimo fabuły tej pozycji, która nie do końca mnie do siebie przekonała to sposób w jaki została ona kreowana powodował, że i tak mam ochotę na więcej. Wydanie papierowe ma dwie wady - klejone strony i mocno białe strony, które przy mocnym świetle słonecznym mocno męczą mi oczy. Co do reszty nie mam zarzutu.
     Lektura tej pozycji była dla mnie po prostu przyjemnością i nie żałuję poświęconego na nią czasu. Nie wiem czy powrócę ponownie akurat do tego konkretnego tytułu, jednak jestem pewna, że po kolejne od tej autorki sięgnę z wielką chęcią.
     Moja ocena: 5/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails