sobota, 31 grudnia 2022

Podsumowanie książkowe & filmowe 2022 roku, czyli moje subiektywnie najlepsze i najgorsze tytuły ostatnich dwunastu miesięcy

 
 
31 grudnia, Sylwester, więc najwyższy czas podsumowań 2022 rok. Ostatnie miesiące były dość nietypowe, choć działo się również wiele pozytywnych rzeczy. W tym roku chociażby pobiłam swój książkowy rekord - przeczytałam aż 121 książek! Były one dla mnie idealną ucieczką od szarej rzeczywistości, lecz o niektórych tytułach wolałabym jak najszybciej zapomnieć...
 
 
PODSUMOWANIE KSIĄŻKOWE
 
Rok 2022 w liczbach
  • liczba przeczytanych książek: 121
        - książki papierowe: 29
        - e-booki: 62
        - audiobooki: 30
  • łączna liczba stron: 45 204
  • średnia dzienna liczba stron: 123,85
Z jednej strony jestem zaskoczona aż tak dobrym wynikiem jaki osiągnęłam w tym roku. Z drugiej natomiast nieco się tego spodziewałam, przynajmniej patrząc na to co się działo w ostatnim kwartale. Mimo wszystko niczego nie żałuję ;).
 
 
TOP 5 najlepszych przeczytanych książek
(kolejność alfabetyczna)
 
"Na końcu ulicy" Diane Chamberlain
"Pielgrzym" Terry Hayes
"Rebeka" Daphne du Maurier
"Sekret mojego męża" Liane Moriarty


W tym roku było zaskakująco mało pozycji, które w jakiś sposób na mnie wpłynęły i pozostały w moim serce na dłużej. Mam nadzieję, że w nadchodzącym czasie się to zmieni!


TOP największych rozczarowań książkowych:
(kolejność alfabetyczna)
 
"Bad girl" Weronika Sawicka
"Dylemat" B.A. Paris
"Dzielnica cudów. Nasz PRL, lata 80" Norbert Grzegorz Kościesza
"Hush Hush" Lucia Franco
"Idealny ślub" Lucy Foley
"Sprośne listy" Vi Keeland, Penelope Ward
"Świąteczne obręcze" Kennedy Ryan
"Zablokowany rzut" Kennedy Ryan

Niestety tych złych książek i rozczarowań było znacznie więcej aniżeli pozycji, które skradły moje serce czy pozostały w mojej pamięci na dłużej co bardzo mnie martwi. Oby przyszły rok był pod tym względem lepszy, bo już mam dość złych czy przeciętnych powieści z którymi przyszło mi się zmierzyć.



PODSUMOWANIE FILMOWE

Rok 2022 w liczbach
  • liczba obejrzanych filmów: 42
 
Wiem, że w porównaniu z poprzednimi latami wynik filmowy nie zachwyca, lecz coraz trudniej znaleźć mi produkcję, która byłaby w stanie przyciągnąć mnie swoim opisem na tyle, bym chciała poświęcić na nią swój czas.
 

TOP najlepszych filmów
(kolejność alfabetyczna)
 
"Co w duszy gra" (Soul, 2020)
"Cruella" (2021)
"Harry Potter - 20. rocznica: Powrót do Hogwartu" (Harry Potter 20th Anniversary: Return to Hogwarts, 2022)
"Jak wytresować smoka" (How to Train Your Dragon, 2010)
"Luca" (2021)
"Nasze magiczne Encanto" (Encanto, 2021)

Cóż, w tym roku najbardziej popularne wśród najlepszych produkcji są animacje. Osobiście wychodzę z założenia, że nigdy nie jest się na nie za starym, gdyż dobra historia w tym gatunku jest idealna dla osób w każdym wieku. Jednak nadal poszukuję idealnego ulubieńca wśród nowości.


TOP największych rozczarowań filmowych
(kolejność alfabetyczna)
 
"Brzydka prawda" (The Ugly Truth, 2009)
"Między życiem a śmiercią" (The In Between, 2022)
"Przez moje okno" (A través de mi ventana, 2022)

Jak dla mnie te powyższe tytuły były tymi najbardziej złymi, chociaż rozczarowań, mniejszych lub większych, było dużo więcej. Jednak do tych wymienionych na pewno w przyszłości nie będę powracać, a niektóre chciałabym zapomnieć, że w ogóle widziałam...



Z moich planów czytelniczych na ten rok, które znajdziecie TUTAJ, udało mi się właściwie odhaczyć tylko dwa punkty z pięciu. Wyczytałam nawet nieco więcej książek niż planowane 22 z moich półek (pkt. 1), choć znacznie więcej nowych na nie przybyło, oraz coraz częściej przeglądam pozycje, z którymi mogę się jednak pożegnać i "puścić w świat" (pkt. 5).



Jestem ciekawa czy wy robicie swoje podsumowania tego roku. Jeśli tak to podzielcie się swoimi wnioskami :)!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails