sobota, 22 maja 2021

"Zemsta na ekranie" Anna Mentlewicz

 

Współczesna powieść obyczajowo-psychologiczna.
Kariera i pieniądze. Intrygi, kłamstwa i romanse. Bohaterka „Pewnej pani z telewizji” zmaga się z nowymi wyzwaniami zawodowymi, a kiedy jej kariera wisi na włosku, decyduje się na radykalne działania. To się nadaje do telewizji!
Stella Lerska, znana dziennikarka telewizyjna, przeklina dzień, w którym na jej drodze pojawił się Jacek Miliński, dorosły syn jej nieżyjącego kochanka. Knowania i intrygi mężczyzny doprowadzają do tego, że jej telewizyjna kariera jest poważnie zagrożona. Dodatkowo w życiu Stelli niespodziewanie pojawia się ojciec, którego nigdy wcześniej nie widziała. Dziennikarka przeżywa szok, kiedy dowiaduje się, z jakiego powodu mama zabroniła ojcu kontaktów z córką. Życie zawodowe i osobiste Stelli wywraca się do góry nogami.
Wszelkie podobieństwo do prawdziwych postaci i zdarzeń jest przypadkowe.
Opis książki
 
 
 
 
Autor: Anna Mentlewicz
Język oryginalny: polski
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: literatura polska
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2017
Liczba stron: 416
Czas trwania: 10h 29m
Lektor: Iwona Milerska
 
 
 
     Książka pt. "Zemsta na ekranie" to drugi tom trylogii o Stelli Lerskiej. Pierwsza część, czyli "Pewna pani z telewizji", nawet mi się podobała, więc bez wahania sięgnęłam również po jej kontynuację. Pomimo, że mnie jakoś wybitnie nie zachwyciła ta powieść to nie żałuję, że się na nią zdecydowałam.
     W tej powieści mamy bezpośrednią kontynuację historii Stelli, której losy potoczyły się tak jak nie do końca sobie wymarzyła. Po traumatycznym przeżyciu stara się pozbierać by jak najszybciej powrócić do swojej rzeczywistości. Jednak kolejne wydarzenia nie napełniają ją nadzieją na lepsze jutro. Przyznaję, że znów dałam porwać się tej historii pomimo, że nie była ona wybitna i mocno zapadająca w pamięci. Choć mamy poruszonych tu kilka ważnych wątków to, o ironio, przyjemnie spędziłam swój czas podczas wysłuchiwania przedstawionej tu treści. Moim zdaniem warto zainteresować się tą powieścią, jak i całą serią, gdyż ma ona swój klimat, który potrafi do siebie przyciągnąć. Jedynie co mi nieco przeszkadzało to przypominanie ważniejszych wątków z fabuły z poprzedniej części, które ciągną ciąg dalszy tutaj. Dla kogoś kto miałby dłuższą przerwę między pierwszym a drugim tomem byłby to całkiem dobry zabieg, jednak tak jak w moim przypadku - ja zapoznawałam się z nimi w dość krótkim odstępie czasu i było dla mnie mocno odczuwalne oraz momentami nieco irytujące.
     Bohaterowie - moim ulubionym w tej części została papuga! Pokochałam ją od momentu jak tylko pojawiła się na kartach tej powieści i tylko czekałam na sytuacje w których ona się pojawi. Po prostu 'robiła mi dzień' gdy tylko wchodziła do akcji. Co do pozostałych postaci to jest według mnie całkiem nieźle, gdyż wszyscy wywoływali we mnie przeróżne emocje, nikt nie był jednowymiarowy i nijaki co jest dla mnie ogromnym plusem.
     Styl autorki przyjemny w odbiorze. Polubiłam się ze sposobem jej pisania już przy pierwszym tomie o Stelli Lerskiej i nie ma tutaj według mnie spadku formy. Z wielką chęcią bym poznała jej twórczość w kolejnych pozycjach, nie tylko w tym wykonaniu. Co do lektorki mam te same wątpliwości co w poprzedniej części, choć nie jestem pewna czy to nie jest problem w samej realizacji.
     "Zemsta na ekranie" to według mnie przyzwoita powieść przy której spędziłam miło czas. Nie żałuję, że po nią sięgnęłam i mam nadzieję, że niebawem uda mi się wysłuchać ostatniej części o Stelli Lerskiej. Oby trzymała poziom, bądź była jeszcze lepsza niż ta.
     Moja ocena: 6/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails