niedziela, 3 lipca 2022

"Milaczek" Magdalena Witkiewicz

 
 
 
 
 
 
Milenka jest bardzo miła, ładna i ma troszkę ponad 30 lat, ale tylko troszkę! No i troszkę za dużo… kilogramów. Ale o tym tytułowy Milaczek, który nieustająco poszukuje miłości swojego życia, pomyśli jutro. Dziś musi się zająć Bachorem, nieznośnym, choć uroczym dzieciakiem z sąsiedztwa, oraz swoją nieco, hm, ekscentryczną ciotką, Zofią Kruk, troszkę, ale tylko troszkę, po pięćdziesiątce. Pod nogami natomiast pęta im się Parys Antonio, pies arystokrata…
Opis książki
 
 
 
 
 
 
Autor: Magdalena Witkiewicz
Język oryginalny: polski
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: literatura polska
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2008
Liczba stron: 268
 
 
 
     Z powieściami Magdaleny Witkiewicz mam dość dziwną relację. Niektóre jej pozycje naprawdę mi się podobały a co do innych mam ogrom zastrzeżeń i kompletnie je odradzam. Sięgając po "Milaczka" miałam nadzieję na lekką, łatwą i przyjemną lekturę, która mnie rozbawi i oderwie od własnych problemów. Niestety jestem nieco rozczarowana tym co tu dostałam, gdyż ta pozycja była dla mnie dość... przeciętnie irytująca.
     Milena, czyli tytułowy Milaczek, to kobieta, która szuka przede wszystkim miłości. O swoich nadprogramowych kilogramach twierdzi, że pomyśli kiedy indziej, choć ten temat pojawia się w tej powieści dość często. Nie pomagają jej również sąsiedzkie problemy i perypetie z którymi musi się mierzyć na co dzień. Historia miała być lekka i zabawna a była według mnie dość irytująca, chaotyczna i nijaka. Ani razu podczas lektury nie pojawił się na mojej twarzy uśmiech, choć wielu czytelników tej pozycji twierdziło, że ubawili się do łez czytając tę książkę. Czuję się przez to nieco oszukana i rozczarowana, gdyż bardzo potrzebowałam czegoś zabawnego. Treść niestety nie pozostanie w mojej pamięci na długo i pomimo mojego początkowego pozytywnego nastawienia mam ogromną wątpliwość czy sięgnę po kolejne części serii 'Dobre myśli', którą rozpoczyna owy "Milaczek".
     Bohaterowie nie zrobili na mnie aż tak dużego wrażenia jak się spodziewałam. Na pierwszy rzut oka wydają się być całkiem nieźle wykreowani, jednak koniec końców niewiele jestem w stanie o nich napisać. Nie byli na tyle charakterystyczni bym mogła stwierdzić więcej niż to, że byli przeciętni i nie wyróżniali się niczym szczególnym, choć po opisie miałam nadzieję, że będzie inaczej.
     Styl autorki jest lekki w odbiorze i przez stworzoną przez nią historię wręcz się płynie, nawet jeśli nie przypadła mi ona w pełni do gustu. Pomimo to nie było tu nic na tyle wyróżniającego, że mogłabym jednoznacznie stwierdzić, że była to powieść napisana przez Panią Magdalenę Witkiewicz. Natomiast e-book dostępny na Empik Go to chyba najmocniejszy atut tego wszystkiego, gdyż został naprawdę dobrze przygotowany i idealnie współpracował z moim czytnikiem Kindle.
     "Milaczek" to dla mnie ogromne rozczarowanie. Miałam nadzieję na lekką i zabawną historię, a dostałam chaos i mało zapadającą w pamięci treść. Niestety mam ogromne wątpliwości czy kontynuować ten cykl... Samej autorki nie skreślam, gdyż ma w swoim dorobku również powieści, które mi się naprawdę podobały, lecz w tym przypadku nie było tej chemii.
     Moja ocena: 4/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails