wtorek, 26 lipca 2022

"Zatańczmy w słońcu" Joanna Szarańska

 
Gdy odchodzi ktoś, kogo kochasz, zabiera kawałek Twojego serca.
Jezioro, letnia beztroska, romantyczne chwile na pomoście – tamten dzień sprzed sześciu lat miał zapisać się w pamięci Ady jako jeden z najpiękniejszych w życiu. Los chce jednak inaczej. Ada traci cząstkę swojego serca. I choć ma cudowną córeczkę i wspierającą rodzinę, nie wyobraża sobie, że mogłaby jeszcze kiedykolwiek się zakochać.
Tymczasem nadchodzi kolejne lato, a w życiu Ady pojawia się dwóch mężczyzn: Szymon – przystojny i intrygujący właściciel letniska, oraz Igor – przyjaciel z dzieciństwa, z którym łączy ją wiele wspomnień. Kobieta ma wątpliwości… Czy nie za wcześnie na nowy związek? A może powinna wyciągnąć rękę w stronę miłości i znów zatańczyć w słońcu?
Zatracisz się w lekturze tej książki i zapragniesz, by tak jak letnie wieczory, trwała jak najdłużej!
Opis książki
 
 
 
Autor: Joanna Szarańska
Język oryginalny: polski 
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: społeczna, obyczajowa
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2021
Liczba stron: 352
 
 
 
     Uwielbiam powieści Joanny Szarańskiej, jest ona jedną z moich ulubionych polskich pisarek, więc i obok pozycji "Zatańczmy w słońcu" nie mogłam przejść obojętnie. W szczególności, że po samym tytule spodziewałam się idealnej historii odpowiedniej na te gorące letnie miesiące. Całe szczęście się nie rozczarowałam i naprawdę dobrze spędziłam swój czas podczas lektury.
     Chciałabym od siebie w kilku słowach opisać zarys fabuły, jednak mam wrażenie, że przedstawiony powyżej opis tej książki jest idealny i w punkt oddaje historię z którą mamy tu do czynienia. Obawiam się, że ja nie jestem w stanie ubrać swoich przemyśleń w odpowiednie słowa by nawet skrótowo przedstawić tę genialną treść i mogłabym nie oddać w pełni tego klimatu powieści. Historia z pozoru jakich wiele - kobieta po przejściach, zmagająca się z ciężkimi wydarzeniami z przeszłości i dwóch różnych mężczyzn mogących dać jej szczęście w miłości i wprowadzić w jej życie nieco więcej radości. Jednak wszystkie dobrze znane nam schematy z "trójkątów miłosnych" zostały tu w tak nieoczywisty sposób ograne, że czytałam tę powieść z zapartym tchem, nie mogąc oderwać się od lektury. Wciągnęłam się w tę historię już od pierwszych stron i tak mnie ona pochłonęła, że odłożyłam ją dopiero gdy przeczytałam ostatnie zdanie. Fabuła w tej powieści jest naprawdę dobra i choć idealnie nadaje się ona na ten wakacyjny czas to wcale nie jest ona infantylna i do bólu spłycona, jak to czasem bywa w takiej literaturze. Wywołała ona we mnie wiele przeróżnych emocji, były momenty gdy na mojej twarzy gościł uśmiech, jak i czasem szkliły mi się oczy a łzy spływały po policzkach. Ta historia na pewno pozostanie ze mną na długo i będę do niej nie raz powracać myślami.
     Bohaterowie zostali według mnie bardzo dobrze skonstruowani. Każda postać miała swój charakter, całe szczęście nikt nie był płaski czy jednowymiarowy, co mogłoby pozostawić we mnie niesmak, i nic nie było w nich czarne albo białe. Niektórych pokochałam już od pierwszej sceny, z innymi miałam dość 'trudną' relację, lecz nikt nie pozostał mi na tyle obojętny by zapomnieć, że w ogóle się pojawił na kartach tej powieści. Z wielką chęcią przeczytałabym dalsze losy tych bohaterów i mam cichą nadzieję, że powstanie kiedyś kolejna pozycja z ich udziałem bo naprawdę się z nimi zżyłam i ich pomimo wszystko ogromnie polubiłam, co rzadko się zdarza przy aż takiej różnorodności.
     Styl autorki jest według mnie bardzo lekki i przyjemny w odbiorze. Pisarka potrafi w klimatyczny sposób napisać nawet najprostszą historię, która będzie w stanie skraść serce każdego czytelnika i za to ją uwielbiam. Jestem pewna, że nie jest to ostatnia jej książka po którą sięgnęłam z czystą przyjemnością. E-book dostępny na Legimi również został bardzo dobrze przygotowany, idealnie współgrał z moim czytnikiem, i nie ma w nim nic do czego mogłabym się zasadniczo przyczepić.
     "Zatańczmy w słońcu" to według mnie przepiękna i klimatyczna powieść, która zostanie w mojej pamięci na długo. Z wielką chęcią kiedyś do niej powrócę i mam nadzieję, że będę nią wtedy równie mocno oczarowana jak za pierwszym razem. Gorąco polecam Wam sięgnięcie po tę pozycję, gdyż historia jest naprawdę warta uwagi.
     Moja ocena: 7/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails