środa, 21 kwietnia 2021

"Szczęście diabła" Meghan March

 

Indię nazywano Królową Midas. Była olśniewająco piękną, niezrównaną pokerzystką o żelaznych nerwach i ostrym charakterze. Dążyła do celu z bezwzględną determinacją. Osiągnęła dużo - wszystko dzięki swojej pracy i zaangażowaniu. Gdyby spisać nazwiska mężczyzn, którzy, pozostając w zachwycie, ponieśli porażkę w starciu z Indią, byłaby to imponująco długa lista. Tym razem jednak trafiła na równego sobie, zarówno w grze, jak i w bezwzględności, a przy tym nieskończenie władczego, bogatego i pozbawionego skrupułów.
Jericho Forge wtargnął w życie Indii jak tornado. Zapragnął jej na własność, jak nowej zabawki. I dostał ją. Ona oddała mu wolność za coś, co było dla niej nieskończenie cenne. Nie potrafiła jednak po prostu go znienawidzić. Uczucia, jakie Jericho obudził w Indii, były czymś o wiele silniejszym, bardziej przerażającym i beznadziejnym niż zwykłe pożądanie.
Oto dalsza część pasjonującej historii dwojga ludzi, z których żadne nie zniesie oporu. Połączyło ich uczucie silniejsze od instynktu przetrwania, dzieliła determinacja, duma i odwaga. Jednak nie tylko okrucieństwo i pożądanie zadecydowały o tym, kim stali się dla siebie India i Forge. Za obojgiem ciągną się mroczne historie. On znał swoją przeszłość, która stała się źródłem jego diabelskiej siły. Ona nie miała tego szczęścia. Teraz skupiła się na jednym celu: przetrwać tę grę o najwyższą stawkę i nie dać się złamać. Ale złamane serce może okazać się stosunkowo niewielką ceną za dawne grzechy...
Nie możesz nie pokochać diabła. On jednak złamie ci serce...
Opis książki
 
 
 
Autor: Meghan March
Tytuł oryginalny: Luck of the Devil
Język oryginalny: angielski
Tłumacz: Kuchciński Marcin
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: romans
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2019
Rok pierwszego wydania polskiego: 2020 
Liczba stron: 264
Czas trwania: 7h 11m
Lektor: Karolina Kalina-Bulcewicz, Sebastian Misiuk
 
 
 
     "Szczęście diabła" to drugi tom trylogii 'Forge', którą zapoczątkowała pozycja "Pakt z diabłem". Choć nie miałam zbyt pozytywnych odczuć po pierwszym tomie to postanowiłam dać jednak szansę tej serii z cichą nadzieją, że może dalej będzie chociaż nieco lepiej. Niestety... jak w jednym aspekcie się nieco polepszyło to w innym według mnie się trochę pogorszyło.
     W tej powieści mamy do czynienia z bezpośrednią kontynuacją historii, którą można poznać w pierwszym tomie, czyli "Pakt z diabłem". Nadal mamy rozgrywki pokerowe, konszachty z mafią, dużo morza, gadki o ciuchach i co nieco uniesień erotycznych. Niestety autorce znów nie udało się rozpalić we mnie pożądania, a przy opisach zbliżeń miałam ochotę raczej ziewać i wskoczyć w najcieplejszej piżamie jaką mam pod kołdrę, jednak nie były one już aż tak odpychające jak to było wcześniej. Sama akcja mocno skupia się również na rozgrywkach i turniejach w których bierze udział Indie, przeplatanych z komicznymi zwrotami akcji typu mafijne porachunki. Słuchając tej historii w audiobooku miałam wrażenie, że jest ona połączeniem powieści "365 dni" Blanki Lipińskiej oraz "Pięćdziesięciu twarzy Greya" E L James (wraz z ich kolejnymi tomami). Niestety, choć dużo się dzieje, nie porwało mnie to na tyle abym mogła zachwycać się treścią i napisać coś więcej pozytywnego.
     Bohaterowie moim zdaniem nie zostali tak dobrze przedstawieni jak bym chciała. Niestety ich kreowanie poszło momentami w zbyt słodką stronę, przez co tworzony ich silny wizerunek podupada. Z żadną postacią nie byłam w stanie się tu polubić i zżyć na tyle by trzymać za nią kciuki oraz z chęcią śledzić dalsze jej losy. Wątpię, aby ktokolwiek z tej powieści zapadł mi też w ogóle w pamięć bym mogła sobie o kimś przypomnieć pod koniec tego roku, czy chociażby kwartału.
     Styl autorki - tutaj nie wiem czy jest coś co mogłabym jeszcze napisać. Mam wrażenie, że nie zmienił się ani o jotę w porównaniu z tym co dostałam w pierwszym tomie - ani na lepiej, ani na gorzej. Ot po prostu swoim sposobem pokierowała fabułą tak, by znów skończyć tom, żeby zaintrygować czytelnika i w jakikolwiek sposób zachęcić do sięgnięcia po kolejny.
     "Szczęście diabła" to niestety kolejna powieść erotyczna, co do której niestety nie jestem w stanie żywić zbyt ciepłych uczuć i chętnie powracać myślami. Przypuszczam, że istnieje możliwość, że sięgnę po ostatni tom trylogii 'Forge', żeby mieć już ją z głowy, lecz nie nastawiam się już na aż tak przyjemną lekturę. Możliwe, że się mylę, jednak to się dopiero w przyszłości okaże.
     Moja ocena: 3/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails