wtorek, 27 kwietnia 2021

'Były lokator' (Hogar, 2020) - film

 

 
 
 
 
 
 
 
 
Gdy bezrobotny specjalista odkrywa, że wciąż ma klucze do mieszkania, które musiał sprzedać, popada w obsesję na punkcie odzyskania życia, które kiedyś było jego.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
     Film pt. "Były lokator" już od kilku miesięcy wisiał na mojej liście do obejrzenia. W ramach swojej małej akcji oglądania tego co już od jakiegoś czasu miałam w planach wreszcie się za niego zabrałam, gdyż potrzebowałam thrillera, który mógłby mnie zaintrygować i wbić w fotel. Jednak czy faktycznie dostałam tu to, czego oczekiwałam?
     Javier pomimo swojego ogromnego dorobku już od jakiegoś czasu poszukuje pracy. W wyniku przedłużającego się bezrobocia wraz z rodziną jest zmuszony do zmiany lokum na nieco tańsze. Jednak jego frustracja z każdą nieudaną rozmową kwalifikacyjną rośnie a gdy okazuje się, że ma klucze do wcześniejszego mieszkania w którym mieszka już nowa rodzina, w jego głowie rodzi się okrutny plan... Przyznam, że wcześniej niewiele słyszałam o tym filmie i chyba dzięki temu byłam w stanie z zapartym tchem śledzić fabułę. Było tu wiele wątków, których osobiście się nie spodziewałam, a wywarły na mnie mocne wrażenie. Moim zdaniem akcja trzyma w napięciu i choć rozwija się ona stosunkowo powoli to jednak było tu coś co na bieżąco podtrzymywało moje zainteresowanie. Ciężko mi ubrać to w słowa i dokładnie wyjaśnić lecz ta produkcja ma w sobie pewien klimat, dzięki któremu ta historia ma szansę pozostać w mojej pamięci na nieco dłużej, niż jedynie kilka godzin po seansie.
     Gra aktorska na całkiem niezłym poziomie. Nie było tu według mnie ani jednego aktora, który by nie wczuł się w swoją postać odpowiednio oddając jej charakter. Pomimo, że nie było spektakularnie to jestem w stanie docenić to w jaki sposób ukazali złożoność swoich bohaterów przedstawiając wbrew pozorom ogrom emocji i aspekt psychologiczny odgrywanych przez siebie postaci.
     "Były lokator" jest dla mnie pozytywnym zaskoczeniem. Choć miałam nadzieję na dobrą produkcję, to i tak nie spodziewałam się, że jeszcze coś w tym gatunku jest w stanie wywrzeć na mnie takie wrażenie. Jeśli lubujecie się w tego typu filmach to gorąco mogę polecić Wam ten tytuł.
     Moja ocena: 7/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails