czwartek, 29 kwietnia 2021

'Matylda' (Matilda, 1996) - film

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Posiadająca nietypowe umiejętności Matylda idzie do szkoły, gdzie poznaje demoniczną dyrektorkę i dobrotliwą nauczycielkę.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
     "Matylda" to jeden z tych filmów z mojego dzieciństwa, który jako tako pamiętałam, gdyż bardzo go, jako mały dzieciak, polubiłam. Pomimo pewnych obaw byłam ogromnie ciekawa jak odbiorę go po ponad dwudziestu latach. Całe szczęście nadal pozytywnie :).
     Matylda nie miała szczęścia w życiu. Jest ona bardzo ambitną dziewczynką z nietypowymi umiejętnościami, jednak jej rodzice nie chcą pomóc w jej dalszym rozwoju. Gdy idzie do szkoły trafia na przemiłą nauczycielkę, która dostrzega jej dar oraz groźną dyrektorkę nienawidzącą dzieci... Moim zdaniem jest to bardzo dobry film dla całej rodziny, aby móc wspólnie miło spędzić swój czas. Choć jako starsza osoba dostrzegłam kilka rzeczy, które mogą być szkodliwe, to jednak oglądając tę produkcję z młodszymi osobami można na bieżąco dawać znać co jest nie tak. Jednak to może nie być aż tak konieczne, gdyż to jak zostało to wplecione w treść łatwo można dostrzec absurdalność i prześmiewczość tych scen. Dla mnie ponowne obejrzenie tego filmu było przyjemnym powrotem do dzieciństwa i pomimo niektórych okrutnych scen byłam w stanie czerpać radość z seansu.
     Gra aktorska na przyzwoitym poziomie. Nie było tu żadnej postaci, która zostałaby ukazana po macoszemu, po prostu od niechcenia czy całkowicie drętwo. Było kilka scen, które nie do końca mnie przekonały, jednak w ogólnym rozrachunku moim zdaniem wszyscy wypadają tu całkiem nieźle.
     Film pt. "Matylda" to przyzwoita produkcja, którą można obejrzeć wspólnie z rodziną czy młodszymi znajomymi. Nie jest to wybitne dzieło, jednak jest w stanie dostarczyć nieco rozrywki i umilić nieco czas w tym trudnym okresie.
     Moja ocena: 7/10.

2 komentarze:

  1. Widziałam - super <3
    W ogóle jest to na podstawie jednej z książek Dahla, które uwielbiam <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książki nie miałam okazji przeczytać, jednak boję się, że teraz bym jej w pełni nie doceniła.

      Usuń

Related Posts with Thumbnails