wtorek, 17 marca 2020

'Gra Geralda' (Gerald's Game, 2017) - film









Przez perwersyjne seksualne gierki męża Jessie - przykuta do łóżka na odludziu - doświadcza dziwnych wizji, poznaje mroczne sekrety i staje przed dramatycznym wyborem. 









     Dobre kilka miesięcy temu któryś z moich znajomych polecał mi film "Gra Geralda". Dodałam go jeszcze tego samego dnia do 'mojej listy' na Netflixie, jednak dość długo nie mogłam się zebrać za jego obejrzenie. Ostatnio wreszcie udało mi się przemóc i zdecydowałam się go obejrzeć. Niestety będąc już po seansie mam dość mieszane odczucia co do tej produkcji.
     Pewne małżeństwo wyjeżdża do domku na odludziu by polepszyć swoje relacje w zwiążku. Podczas perwersyjnych zabawach w łóżku mąż Jessie dostaje zawału, a kobieta przykuta kajdankami stara się z nich uwolnić. Przyznam, że nie wiedziałam do końca czego się mam spodziewać po tej historii, a o fakcie, że jest to ekranizacja powieści Kinga dowiedziałam się dopiero na sam koniec. Niektóre wplecione wątki naprawdę mi się podobały, jednak w niektórych widziałam potencjał, który nie w pełni został wykorzystany. Zabrakło mi rozwinięcia pewnych sytuacji mogących dodać całej historii jeszcze mroczniejszy i bardziej wyrazisty wydźwięk. Samo zakończenie było według mnie dość neutralne i... nijakie. Miałam nadzieję na coś bardziej wbijającego w fotel, coś przez co nie będę mogła przestać myśleć o tej historii i niestety przez to się chyba najbardziej zawiodłam.
     Gra aktorska na przyzwoitym poziomie, choć nie zrobiła na mnie aż tak oszałamiającego wrażenia. Aktorzy tu występujący wypadli poprawnie, jednak po seansie nie nabrałam ochoty by obejrzeć kolejne tytuły z ich udziałem. Po prostu zrobili to co mieli zrobić, jednak nic szczególnego ze swojej strony tu nie ukazali.
     "Gra Geralda" to dla mnie jeden z tych filmów, które można obejrzeć, ale prawdopodobnie szybko się o nim zapomni. Jedynie jedna scena była dla mnie na tyle sugestywna, że może pozostanie w mojej głowie na dłużej, ale niestety nie jestem pewna czy po kilku miesiącach będę w stanie powiązać ją z tym tytułem.
     Moja ocena: 5/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails