niedziela, 25 sierpnia 2019

"Mów mi Katastrofa!" Magdalena Wala





Aldona ma wiele talentów, ale największym z nich jest wpadanie w tarapaty i przyciąganie niezwykłych zdarzeń, a przy tym… przystojnych mężczyzn.
W wyniku zaskakującego splotu wydarzeń na jej drodze staje Kamil, i to niejeden raz! Mężczyzna pojawia się w najmniej spodziewanych momentach, w różnych zakątkach kraju i jakby nie przypadkiem. W dodatku jak na złość spotkaniom towarzyszą kompromitujące dla dziewczyny okoliczności. 
Kim jest tajemniczy przystojniak? Czy zakochana po uszy Aldona nie pomyli się znowu, tym razem z wyborem obiektu swoich uczuć? 
Opis książki






Autor: Magdalena Wala 
Język oryginalny: polski 
Kategoria: Literatura piękna 
Gatunek: społeczna, obyczajowa 
Forma: powieść 
Rok pierwszego wydania: 2017
Liczba stron: 372



     Po książce "Przypadki pewnej desperatki" Magdaleny Wali, którą przeczytałam w tym roku wiedziałam, że chce sięgnąć po kolejne jej książki. Tym razem sięgnęłam po "Mów mi Katastrofa!". Była to dla mnie miła odmiana po ostatnich pozycjach z którymi miałam styczność.
     Aldona to przebojowa kobieta, która potrafi przyciągać do siebie kłopoty. Czasem są one katastrofalne w skutkach, lecz czasem też przynoszą coś pozytywnego dla niej i dla jej bliskich. Mamy tu przezabawną historię, która potrafi zdziałać cuda, gdy mamy gorszy nastrój. Historia Aldony, jej rodziny i przyjaciół była jak miód na moje serce. Musiałam kilkukrotnie powstrzymywać od parsknięcia śmiechem w niektórych sytuacjach. Pal licho gdy byłam w domu, gorzej gdy czytałam te śmieszniejsze smaczki w komunikacji miejskiej dojeżdżając do/z pracy. Kilka sytuacji mogliśmy już poznać w "Przypadkach pewnej desperatki", gdyż niektóre zdarzenia i bohaterzy się zazębiają, jednak były one przedstawione z zupełnie innej perspektywy. Akcja powieści często rozgrywa się w różnych malowniczych miejscach, czy ruinach zamków więc fani takich klimatów powinni być zadowoleni. Według mnie ta historia to idealne połączenie przezabawnej komedii, nienachalnego romansu i lekkiej dawki przepięknie opisanego naszego krajowego dobytku.
     Bohaterowie bardzo dobrze wykreowani. Widzę znaczną różnicę na plus pomiędzy tą pozycją a pierwszą z jaką miałam styczność od tej autorki, czyli "Marianną". Wszystkie postacie potrafią wywołać w czytelniku jakieś emocje. Można ich kochać albo nienawidzić, ale nie przejdzie się obok nich obojętnie. Jestem pod wrażeniem takiego zróżnicowania bohaterów, którzy potrafią zapaść w pamięci na dłużej.
     Styl autorki bardzo przypadł mi do gustu. Przyjemnie czytało mi się historię wykreowaną przez autorkę, a sposób w jaki to zrobiła sprawia, że mam ochotę na jeszcze więcej. Potrafi ona zgrabnie przeplatać różne gatunki i historie i złączyć je w jedną całość. Wydanie elektroniczne (plik mobi dla Kindle) idealnie zrobione i przystosowane do mojego sprzętu, dzięki czemu lektura była jeszcze większą przyjemnością.
     Żałuję, że dopiero teraz sięgnęłam po tę pozycję. Gdybym przeczytała ją wcześniej może udałoby mi się odkryć jeszcze więcej smaczków i powiązań z poprzednią powieścią, którą czytałam od tej autorki. Teraz pozostaje mi mieć nadzieję, że kolejne pozycje będą równie dobre, a nawet jeszcze lepsze niż ta.
     Moja ocena: 7/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails