sobota, 17 sierpnia 2019

"Chłopak, który otworzył drzwi do wszechświata" Preston Norton

Cliff Hubbard to ofiara losu. Dosłownie. W liceum w Happy Valley nazywają go Neandertalczykiem, bo jest wyjątkowo wysoki i masywny. Nie ma przyjaciół, mieszka na osiedlu przyczep kempingowych, a jego życie znacznie pogorszyło się po samobójczej śmierci brata.
Najbardziej na świecie nienawidzi uwielbianego przez wszystkich rozgrywającego szkolnej drużyny, Aarona Zimmermana, który wraca do szkoły po otarciu się o śmierć i zachęca wszystkich, by ich szkoła stała się przyjaznym miejscem. A pomóc w tym może mu tylko Neandertalczyk.
Ku własnemu zdziwieniu Cliff zgadza się współpracować. Kiedy chłopcy skreślają kolejne zadania z listy, Cliff czuje, że bierze udział w czymś znaczącym. Naprawienie relacji w szkole nie jest jednak łatwe, a kiedy Neandertalczykowi wydaje się, że dopiął swego, uświadamia sobie, że misja była ważniejsza, niż mu się wydawało. 
Opis książki




Autor: Preston Norton
Tytuł oryginalny: Neanderthal Opens the Door to the Universe
Język oryginalny: angielski
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: literatura zagraniczna
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2018 
Rok pierwszego wydania polskiego: 2019 
Liczba stron: 448



     Spotkałam się z wieloma pozytywnymi opiniami w internecie, w szczególności na Instagramie, na temat książki "Chłopak, który otworzył drzwi do wszechświata". Widząc ten tytuł w bibliotece skusiłam się na niego, by przekonać się czy również i ja będę zachwycona.
     Cliff, znany również jako Neandertalczyk, nie ma łatwego życia. Ojciec, który jest pijakiem, nieżyjący brat po popełnionym samobójstwie, a koledzy ze szkoły się z niego naśmiewają. Jednak gdy jeden z najpopularniejszych uczniów doznaje wypadku jego życie się zmienia. Cliff wraz z Aaronem starają się sprawić, by ich szkoła stała się bardziej znośnym miejscem. Oczekiwania wobec tej pozycji miałam chyba zbyt duże, gdyż nie do końca byłam w stanie wkręcić się w tę historię. Ok, całkiem miło i szybko się ją czytało jednak nie było tu według mnie tego efektu wow o którym wiele osób wspominało. Może po prostu jestem za stara, nie rozumiem w pełni problemów nastolatków, jakie zostały tu poruszone, jednak chciałam czegoś więcej. Oczekiwałam, że nawet ja będę w stanie przeżywać wraz z bohaterami ich wzloty i upadki, które pochłoną mnie całkowicie.
     Bohaterowie zostali wykreowani poprawnie. Ni to źle, lecz też nie byłam w stanie w pełni się z nimi utożsamić. Nie wzbudzili we mnie takich emocji bym przeżywała na nowo ich losy i kibicowała z całego serca by każde przedsięwzięcie wyszło po ich myśli. Dla mnie są to kolejne postacie o których obawiam się, że niestety bardzo szybko zapomnę i na koniec roku nie będę w stanie przypomnieć sobie nawet ich imion.
     Styl autora przyjemny w odbiorze, dzięki czemu byłam w stanie dość sprawnie uporać się z tą pozycją. W zaskakująco lekki sposób poruszył on niektóre tematy, które mogą dla niektórych czytelników być bardzo trudne. Wydanie papierowe przyzwoicie zrobione, a jedyną wadą są według mnie klejone strony. Byłam jedną z pierwszych osób, które przeczytały egzemplarz biblioteczny, jednak nie wiem jak długo będzie ten tytuł w stanie nienaruszonym.
     Po tylu pozytywnych opiniach z jakimi się zetknęłam, czuję się rozczarowana. Co prawda czytało mi się tę pozycję dobrze, jednak nie sądzę bym w przyszłości miała ochotę do niej powracać. Ot, było miło ale całe szczęście szybko się skończyło.
     Moja ocena: 5/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails