czwartek, 1 października 2015

"Płatki na wietrze" Virginia C. Andrews






Dalszy ciąg „Kwiatów na poddaszu”.
Druga część niezwykłej historii rodzeństwa. Dzieci trafiają do domu doktora Sheffielda, który roztacza nad nimi opiekę. Straszne przejścia nie pozwalają im jednak powrócić do normalnego życia. Może im pomóc jedynie znienawidzona matka… Intrygujące połączenie powieści obyczajowej, psychologicznej, przygodowej i thrillera. Sugestywna rzecz o rodzinnej tajemnicy, trudnym wchodzeniu w dorosłość i poszukiwaniu miłości.

Opis książki







Autor: Virginia C. Andrews
Tytuł oryginalny: Petals on the Wind
Język oryginalny: angielski
Tłumacz: Podolska Elżbieta
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: literatura zagraniczna
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 1980
Rok pierwszego wydania polskiego: 1993
Liczba stron: 432



     Jakiś czas temu przeczytałam książkę "Kwiaty na poddaszu", która rozpoczyna cykl o rodzinie Dollanganger'ów. Już wtedy wiedziałam, że sięgnę po następne części. 
     Ciężko opisać fabułę, gdyż jest to drugi tom cyklu. Historia jest ściśle powiązana z tym co działo się w poprzedniej części i jeśli ktoś jej nie czytał jest ryzyko, że zbyt mocno zostaną zaspojlerowane wydarzenia. Natomiast ja nie chciałabym komuś odebrać przyjemności czytania i poznawania tej historii od początku. Mogę jedynie napisać, że książka wywołuje wiele skrajnych emocji, historia momentami przerażająca, zapierająca dech w piersiach. Siedziałam do trzeciej nad ranem nie mogąc się doczekać kolejnych wydarzeń. Co prawda następnego dnia byłam ledwo żywa ale było warto! Pomimo tych zachwytów były momenty, które mnie rozczarowały. Nie było ich wiele jednak trochę wpłynęły na odbiór całości.
     Bohaterowie jak i styl autorki utrzymane nadal na wysokim poziomie. Do szerszego opisu zapraszam do recenzji poprzedniej części :). 
     Jeśli ktoś zastanawia się nad tym czy zacząć tę część lub w ogóle zacząć czytać książki tej autorki to szczerze polecam. Są lepsze i gorsze momenty jednak historia, jak dotąd, zrobiła na mnie ogromnie pozytywne wrażenie.
     Moja ocena: 7/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails