czwartek, 29 października 2015

"Dziewczyny w bieli" Jennifer Close


Perypetie trzech młodych kobiet mierzących się z problemami... przy dźwiękach marsza Mendelssohna granego podczas cudzych wesel!
Isabella, Mary i Lauren nie mogą się oprzeć wrażeniu, że wszystkich wokół ogarnęła ślubna gorączka. Tydzień w tydzień biorą udział w wieczorach panieńskich. Ubrane w pastelowe sukienki, udają zachwyt nad prezentami, jedzą mikroskopijne przekąski i wypijają zdecydowanie zbyt dużo szampana. Ich życie w niczym jednak nie przypomina bajki. Bo w której bajce roi się od koszmarnych szefowych, zakamuflowanych maminsynków i przyprawiających o ból głowy podrywaczy? 
Autorka błyskotliwie i z humorem pisze o kobietach u progu dorosłości, kreśląc mistrzowski obraz bolesnych rozczarowań i uskrzydlających radości współczesnego życia.
Opis książki





Autor: Jennifer Close
Tytuł oryginalny: Girls in White Dresses
Język oryginalny: angielski
Tłumacz: Kucharuk Bożena
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: literatura zagraniczna
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2011
Rok pierwszego wydania polskiego: 2012
Liczba stron: 320




     Niedawno byłam z siostrą wybierać dla niej suknie ślubną, dlatego też myślałam, że ta książka wpasuje się w temat "aktualnie u mnie na czasie". O tyle co oglądanie sukni było przyjemne (bo w sumie to nie ja musiałam je mierzyć :)) to lektura tej pozycji była istną katorgą.
     Opisać fabuły tej książki się nie da. Nie ma tutaj w ogóle jednolitej historii, która by miała ręce i nogi, tworząc jakąś całość. Były ogromne przeskoki w czasie, wśród bohaterów. Ogólnie odniosłam wrażenie, że autorka pisała wszystko co jej ślina na język przyniesie, a niekoniecznie były to mądre przemyślenia. Jestem ogromnie zawiedziona. Miałam nadzieję na miłą i relaksującą powieść, przy której nie będę musiała myśleć. Niestety brak spójności był tak irytujący, że o odpoczynku przy tej pozycji nie może być mowy. 
     Bohaterowie niestety zlewający się w jedną całość. Tak jak w przypadku fabuły, tak w przypadku postaci nie można ich jakkolwiek opisać. Byli zupełnie nijacy. Styl autorki bardzo infantylny. Dużo lepiej wyrażają się już dzieci w podstawówce. Sądzę, że nawet tłumacz niewiele pomoże jak książka jest beznadziejnie napisana w oryginale. 
     Szczerze odradzam tę pozycję. Bardzo dawno nie czytałam takiego gniota, który by mnie jedynie tak bardzo zdenerwował. Chciałam coś przyjemnego a dostałam całkowite przeciwieństwo. Nie, nie i jeszcze raz nie! dla takiej 'literatury'. 
     Moja ocena: 0/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails