niedziela, 11 października 2015

'Zostań, jeśli kochasz' (If I Stay, 2014) - film






Mia Hall to nieśmiała, niezwykle utalentowana dziewczyna, która stoi przed najtrudniejszym życiowym wyborem. Jeśli zdecyduje się opuścić dom by podążać za muzycznymi marzeniami, straci miłość swojego życia. Wszystko zmienia się w wyniku pewnego wydarzenia, a Mia zawieszona przez jeden dzień między życiem a śmiercią musi zdecydować, po której stronie zostanie. 










      "Zostań, jeśli kochasz" to film o którym od dawna słyszałam wiele dobrego. Pojawiało się wiele pozytywnych recenzji zarówno książki, którą przeczytałam jakiś czas temu, jak i filmu. Jednak czy rzeczywiście film jest tak dobry i wart tych wszystkich zachwytów, które do nas docierają? 
     Po wypadku Mia pozostaje zawieszona między życiem i śmiercią. Musi podjąć trudną decyzję czy przeżyć czy jednak opuścić świat żywych. Chwile w szpitalu przeplatają się z wcześniejszymi momentami z życia głównej bohaterki. Muszę przyznać, że fabuła ciekawa. Zmienili jednak niektóre elementy, które zostały przedstawione w książce. Wiem, że ciężko jest idealnie odwzorować to co autor przekazał w swojej pozycji jednak zawsze sprawiają mi ból jakiekolwiek nieścisłości. Pomimo tych rozbieżności fabuła nadal bardzo mi się podoba. Było wiele momentów podczas oglądania gdy się wzruszyłam. 
     Gra aktorska - chyba jeden z nielicznych filmów gdzie bardziej spodobali mi się aktorzy drugoplanowi. Jak dla mnie najlepiej w tym filmie aktorzy, którzy wcielili się w rolę rodziców Mii. Sama odtwórczyni głównej roli, Chloe Grace Moretz, nie wypadła źle, lecz były momenty dziwnie sztuczne. Chociażby moment gdy padła na korytarzu po tym jak dowiedziała się o śmierci brata. 
     Sadzę, że film wart uwagi. Nie jest to wielkie arcydzieło, nad którym będę się rozpływać z zachwytu jednak jest przyjemny w odbiorze, dający do myślenia. Jeśli ktoś jeszcze nie widział tej produkcji to polecam.
     Moja ocena: 7/10.

Czy wie ktoś czy planowana jest ekranizacja drugiej części przygód Mii i Adama - "Wróć, jeśli pamiętasz"

4 komentarze:

  1. Nie podobała mi się książka, ani film. Kontynuacja jest bardziej dopracowana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak widać nie każdemu podoba się to samo. I bardzo dobrze - przynajmniej jest różnorodność :).

      Usuń
  2. Oglądałam, podobnie oceniłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz :). Czyli jest ktoś kto podobnie do mnie ten film cenił :).

      Usuń

Related Posts with Thumbnails