sobota, 25 lipca 2015

"Kwiaty na poddaszu" Virginia C. Andrews




Szczęśliwą z pozoru rodzinę Dollangangerów spotyka tragedia - w wypadku samochodowym ginie ojciec. Matka z czwórką dzieci zostaje bez środków do życia i wraca do swego rodzinnego domu. Niezwykle bogaci rodzice mieszkający w ogromnej posiadłości, wyrzekli się córki z powodu jej małżeństwa z bliskim krewnym, a narodzone z tego związku dzieci uważają za przeklęte. W tajemnicy przed dziadkiem rodzeństwo zostaje umieszczone na poddaszu, którego nigdy nie opuszczą. Dzieci żyją w ciągłym strachu, a odkrycie, jakiego dokonuje najstarszy brat, stawia rodzeństwo w obliczu nieuniknionej katastrofy.

Opis książki









Autor: Virginia C. Andrews
Tytuł oryginalny: Flowers in the Attic
Język oryginalny: angielski
Tłumacz: Wiercińska Bożena
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: literatura zagraniczna
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 1979
Rok pierwszego wydania polskiego: 1993
Liczba stron: 384




     Od jakiegoś czasu książka "leżała" sobie na moim czytniku i za każdym razem została pomijana. Wreszcie przyszedł czas i na nią. Nie wiem czemu spodziewałam się, że dostanę lekką pozycję typowo wakacyjno-plażową. O jakże ja byłam naiwna. To co znajdujemy w tej pozycji wstrząsa i na pewno nie jest pozycją lekką.
     Odnośnie fabuły, aby zbyt wiele nie zdradzić szczegółów, sądzę, że opis książki, który umieściłam powinien być wystarczający. Historia wciąga mocno, teoretycznie nie ma sensacyjnych zawrotów akcji, choć z zapartym tchem śledzimy to co się dzieje z dziećmi umieszczonymi na strychu. Zdarzenia są wstrząsające, zapadające w pamięci na długo. Książka wpływa na emocje czytelnika, były momenty gdy sama chciałam się rozpłakać nad losem tych osób. Natknęłam się również na sytuacje dość odrażające, zachowanie którego nie potrafię zrozumieć, choć idealnie komponowały się z całością książki i jej "wydźwiękiem". 
     Bohaterowie skonstruowani bardzo dobrze. Każda postać miała swoje wady i zalety, na swój sposób ukazywała emocje, które jeszcze bardziej ją wyróżniały. Psychologiem nie jestem ale pod tym względem, moim zdaniem, postacie również zostały spójnie ukazane. 
     Styl autorki bardzo subtelny i przyjemny w odbiorze. Ponoć opisała historię opartą na faktach. Nie jestem pewna w jakim stopniu ta informacja jest prawdziwa ale i tak autorka mistrzowsko sobie poradziła z przedstawieniem tak trudnej sytuacji, że osoba czytająca tę pozycję może odnieść, że bez względu na fakty ta historia może wydawać się bardzo prawdziwa.
     Gorąco polecam tę pozycję. Żałuję, że dopiero teraz zabrałam się za nią i już wiem, że będę polować na kolejne pozycje. Rozważam nawet zakup w wersji papierowej.
     Moja ocena: 9/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails