środa, 2 marca 2022

"Łopatą do serca" Marta Obuch

 
Mężczyzna potraktowany łopatą, wino otwierane młotkiem i dobra kuchnia – komedia kryminalna Marty Obuch to gwarancja doskonałej zabawy!
Michalina jest żoną mafijnego bosa. Problem w tym, że jako jedyna nie ma o tym pojęcia. Prawdę poznaje w dość dziwnych okolicznościach, bo najpierw zostaje przypadkowo porwana, a kiedy wraca do domu, stwierdza, że mąż grzeje celę w areszcie, a ona ma na stanie nieproszonego gościa. Okazuje się, że małżonek zawarł ze swoim wspólnikiem, Igłą, umowę: gdyby go aresztowano, Igła ma się przeprowadzić do jego domu i strzec żony. Czy w takich okolicznościach serce może zabić mocniej?
Przyjaciółka Misi – Zuza – uważa, że tak. Nawet jeśli Igła jest przestępcą zamieszanym w największą w Polsce kradzież diamentów. Przecież można odzyskać diamenty, wysyłać mężowi paczki do więzienia i kochać swojego nowego lokatora, ile wlezie. W międzyczasie nic nie stoi na przeszkodzie, żeby okładać go regularnie łopatą albo podzielić mieszkanie na sektory i wymalować linie graniczne za pomocą pasty do zębów. Przynajmniej będzie wesoło!
Wybuchowe połączenie kryminału, romansu i komedii, niespodziewane zwroty akcji i ogromna dawka humoru! To się czyta!
Opis książki
 
 
 
Autor: Marta Obuch
Język oryginalny: polski
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: thriller/sensacja/kryminał
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2013
Liczba stron: 400
Czas trwania: 10h 34m
Lektor: Donata Cieślik



     W ostatnich dniach potrzebowałam czegoś lżejszego, co pozwoli mi choć na chwilę uspokoić moje myśli. Zdecydowałam się na komedię kryminalną Marty Obuch pt. "Łopatą do serca". Jako, że poprzednia książka tej autorki z którą miałam styczność, czyli "Do trzech chłopów sztuka" była lekką i zabawną lekturą, spodziewałam się, że i w tym przypadku będę mogła choć na chwilę się zrelaksować. I całe szczęście dostałam to czego w danym momencie potrzebowałam.
     Michalina to żona mafijnego bosa, choć chyba tylko ona nie zdaje sobie z tego sprawy z poczynań swojego partnera. Jednak gdy jej mąż zostaje aresztowany, a jego wspólnik wprowadza się do ich mieszkania by pilnować zarówno kobiety jak i dobytku Misia nie może dłużej wypierać ze swojej świadomości niegodziwych poczynań męża. W całej tej absurdalnej sytuacji dochodzi do kolejnych wydarzeń, które wywołują przeróżne emocje, zarówno w czytelniku jak i u bohaterów. Przyznam, że znalazło się tu kilka momentów gdy to pojawił się na mojej twarzy uśmiech i choć na chwilę byłam w stanie się zrelaksować oraz odprężyć. Co prawda nie jest to literatura wysokich lotów, było kilka sytuacji, które nie do końca mnie do siebie przekonały, lecz znalazłam tu pewną odskocznie, czyli to czego obecnie potrzebowałam. Dla mnie była to po prostu lekka i nawet zabawna lektura, dzięki której mogłam złapać oddech i zająć czymś myśli w otaczającej nas brutalnej rzeczywistości.
     Bohaterowie według mnie zostali dobrze wykreowani. Każda postać miała swój charakter i nikt nie miał możliwości pomylenia się w trakcie lektury z kimś innym. Mam wrażenie, że pomimo pewnych absurdalności większość z tu występujących była w stanie wyciągnąć lekcję z mających tu miejsce wydarzeń. I choć nie ze wszystkimi polubiłam się już od pierwszych stron, to jednak zżyłam się  z tymi bohaterami i z chęcią przeczytałabym kolejną powieść z ich udziałem.
     Styl autorki jak najbardziej przypadł mi do gustu. W lekki sposób, z odpowiednią dawką humoru, stworzyła powieść, która potrafiła choć na chwilę oderwać moje paniczne myśli od aktualnej sytuacji na świecie. Ja jestem na tak i sądzę, że nie było to moje ostatnie spotkanie z twórczością Marty Obuch. Lektorka w audiobooku dostępnym na Empik Go, czyli Donata Cieślik, również bardzo dobrze się spisała i naprawdę dobrze słuchało mi się tej powieści w jej wykonaniu.
     "Łopatą do serca" to powieść, która była w stanie podnieść mnie nieco na duchu, a właśnie czegoś takiego aktualnie potrzebowałam. Jeśli potrzebujecie czegoś lekkiego i zabawnego, a jednocześnie nie aż tak absurdalnie głupiego to polecam Wam ten tytuł. Ja jestem pewna, że niebawem sięgnę po kolejne tytuły tej autorki i mam nadzieję, że się nie zawiodę.
     Moja ocena: 6/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails