sobota, 5 marca 2022

"36 pytań, by Cię poznać. 4 minuty, by pokochać" Jordi Sierra i Fabra

 
 
 
 
"Nie wierzyłem w przygody na jedną noc ani też w miłość od pierwszego wejrzenia. Żadne z nas nie piło alkoholu tego wieczoru, więc możemy winić tylko siebie…"
Bibiana była boginią. Jej ciało otaczała aura czułości, miłości i siły. Kryła jednak sekret, który miał zmienić wszystko… Czy miłość będzie wystarczająco silna, by pokonać wszystkie przeszkody? A może lepiej nie być razem i dzięki temu nie cierpieć?
Genialnie napisana, z dużą lekkością i wciągającą fabułą powieść o miłości autorstwa hiszpańskiego pisarza Jordi Sierra i Fabra.
 
Opis książki
 
 
 
 
 
Autor: Jordi Sierra i Fabra
Tytuł oryginalny: 36 preguntas para conocerte y 4 minutos para amarte
Język oryginalny: hiszpański
Tłumacz: Soszyńska Elżbieta
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: dziecięca, młodzieżowa
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2018
Rok pierwszego wydania polskiego: 2021
Liczba stron: 304
 
 
 
     Już od jakiegoś czasu miałam ochotę przeczytać powieść "36 pytań, by Cię poznać. 4 minuty, by pokochać", gdyż często hiszpańskojęzyczni autorzy przypadają mi do gustu. Jednak dopiero ostatnio udało mi się wreszcie sięgnąć po tę pozycję, gdy to pojawił się dostępny e-book na Empik Go. Miałam nadzieję na pozycję, która wywrze na mnie ogromne wrażenie a historia na długo pozostanie w mojej pamięci, lecz niestety nie do końca tak się stało...
     Bibiana i Marcos po raz pierwszy spotykają się na imprezie, a jedno spojrzenie między nimi potrafi wywrócić ich światy do góry nogami. Jednak dziewczyna kryje pewien sekret, a problemy z którymi musi się mierzyć często przerastają nie tylko ją, lecz również jej najbliższych. To czy rodzące się uczucie między tym dwojgiem będzie w stanie pomóc w trudnym czasie nie jest wcale takie oczywiste... Przyznam, że choć ta powieść jest według mnie bardzo ciekawie skonstruowana to jednak spodziewałam się po niej czegoś więcej. Niestety nie wywołała ona we mnie aż tylu emocji, które miałam nadzieję, że dostanę. Niemniej jednak bardzo dobrze czytało mi się tę pozycję i z zaangażowaniem śledziłam rozwój wydarzeń. Poruszone zostały tu trudne wątki, jak choroba psychiczna, która potrafi w nieoczywisty sposób zniszczyć czyjeś życie. Dla niektórych osób może to być zbyt ciężka tematyka, dlatego też wolę tu o tym wspomnieć. Pomimo, że ta powieść zaklasyfikowana została jako literatura młodzieżowa, sądzę, że będzie ona odpowiednia również dla osób nieco starszych, nawet trzydziestokilkulatków jak ja, a nie tylko tych mających kilkanaście lat.
     Bohaterowie według mnie zostali wykreowani naprawdę dobrze. Byłam w stanie z każdą postacią zżyć się na tyle by jej kibicować i mieć nadzieję, że jej losy potoczą się w dobrym kierunku. Dodatkowo, przynajmniej w moim odczuciu, każda osoba zachowywała się adekwatnie do swojego wieku i nie było prób by na siłę wciskać w usta młodych osób zbyt górnolotnych słów, które by były wręcz kuriozalne u młodzieży, co dla mnie jest ogromnym plusem. Choć minęło już trochę czasu od skończenia przeze mnie tej pozycji to nadal powracam do niektórych postaci myślami.
     Styl autora według mnie bardzo przyjemny w odbiorze. W trakcie lektury odniosłam wrażenie, że jego styl jest bardzo dopracowany i autor wie dokładnie jakich słów chce użyć oraz jakie emocje chce przekazać czytelnikowi. Z chęcią sięgnęłabym po inne tytuły tego pisarza i mam nadzieję, że będę miała niebawem taką możliwość :). E-book dostępny na Empik Go moim zdaniem został bardzo dobrze przygotowany, nie mam mu nic do zarzucenia i idealnie współpracował z moim czytnikiem Kindle.
     "36 pytań, by Cię poznać. 4 minuty, by pokochać" to powieść, która miałam nadzieję, że wywoła we mnie nieco więcej emocji, jednak nie żałuję, że wreszcie po nią sięgnęłam, gdyż język jakim została napisana ogromnie przypadł mi do gustu. Dodatkowo z chęcią wyszukałam sobie tytułowy test na zakochanie, który stworzył profesor psychologii Arthur Aron. Według mnie jest to ciekawa wartość dodana do samej historii. Pomimo pewnych niuansów i tak polecam Wam ten tytuł!
     Moja ocena: 6/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails