niedziela, 31 października 2021

'Rodzina Addamsów' (The Addams Family, 2019) - film

 





Gomez i Morticia Addamsowie przenoszą się do mrocznej i opuszczonej rezydencji w New Jersey z nadzieją, że będą tam w spokoju mogli założyć rodzinę. Ponad dekadę później Gomez uczy syna Pugslaya tradycyjnej walki szablą, natomiast Morticia musi zmierzyć się z niewygodnymi pytaniami córki Wednesday dotyczącymi życia poza bramą rezydencji. W końcu rodzina musi skonfrontować się ze światem zewnętrznym, co wywołuje szereg absurdalnych i śmiesznych sytuacji.
 
 
 
 
 
     O rodzinie Addamsów słyszałam już wielokrotnie, choć nigdy nie widziałam całego filmu. Próbując wczuć się w odpowiednią atmosferę postanowiłam wreszcie obejrzeć "Rodzinę Addamsów" lecz w wersji animowanej. Niestety nie do końca jest to coś, czego się spodziewałam i oczekiwałam...
     Z nadzieją na spokojne życie Morticia i Gomez przenoszą się do New Jersey i faktycznie choć przez jakiś czas udaje im się tu wieść dość spokojny żywot. Po wielu latach rodzina musi wreszcie skonfrontować się nie tylko z trudami wychowawczymi dzieci, lecz również ze światem zewnętrznym, gdy ich miasteczko przechodzi pewną metamorfozę. Podczas seansu nie poczułam tego klimatu i nie byłam w stanie w pełni wciągnąć się w przedstawianą tu historię. Mam wrażenie, że ta animacja skierowana jest jedynie dla dzieci, natomiast dorośli oglądający ją razem z nimi mogą poczuć lekkie znużenie. Zauważyłam również pewne podobieństwo do "Hotelu Transylwania", który w moim odczuciu jest jednak nieco bardziej uniwersalną animacją, która może trafić do nieco szerszego grona odbiorców. Pomimo niektórych negatywnych aspektów byłam i tak w stanie momentami czerpać radość z seansu i z zainteresowaniem śledzić wydarzenia. Samo przygotowanie tej produkcji również całkiem dobre i potrafi cieszyć oko takiego laika jak ja.
     "Rodzina Addamsów" w wersji animowanej z 2019 roku niestety nie zrobiła na mnie aż takiego wrażenia i nie wczułam się w Halloweenowy nastrój. Nie mniej jednak w przyszłości z chęcią sięgnę po oryginalną wersję, która mam nadzieję sprosta moim oczekiwaniom. Jeśli znacie jakieś tytuły w podobnym klimacie to dajcie znać - z chęcią się z nimi zapoznam!
     Moja ocena: 5/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails