wtorek, 1 maja 2018

"Central Park" Guillaume Musso




Nowy Jork, 8.00 rano. Alice i Gabriel budzą się na ławce w Central Parku skuci kajdankami. Nie znają się i nie pamiętają, żeby się kiedykolwiek spotkali. Poprzedniego wieczoru Alice bawiła się z przyjaciółkami na Polach Elizejskich, a Gabriel grał na pianinie w dublińskim klubie.
Niemożliwe? A jednak... Jak wplątali się w tę niebezpieczną historię? Plamy czyjej krwi znajdują się na koszulce Alice? Dlaczego w jej broni brakuje jednego pocisku?
Alice i Gabriel nie mają wyjścia - muszą połączyć siły, aby wyjaśnić to, co im się przydarzyło, aby wrócić do normalności. Ale to, co odkryją, wywróci ich życie do góry nogami.
Opis książki







Autor: Guillaume Musso
Tytuł oryginalny: Central Park
Język oryginalny: francuski
Tłumacz: Prądzyńska Joanna
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: thriller/sensacja/kryminał
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2014
Rok pierwszego wydania polskiego: 2015
Liczba stron: 352



     Zauważyłam ostatnio, że książki autorstwa Guillaume Musso albo się kocha albo nienawidzi. Bardzo rzadko bywa coś pomiędzy. Już wcześniej przeczytałam kilka pozycji tego autora i sama nie wiem co mam o nim do końca myśleć. "Central Park" moim zdaniem nie należy jednak do najlepszych dzieł Musso...
     Alice i Gabriel, dwójka nieznajomych ludzi budzi się na ławce w parku skuta kajdankami. Aby przeżyć muszą zacząć wspólnie działać i pokonać piętrzące się przed nimi problemy. Gdy odkrywają prawdę są zdruzgotani. Niestety akcja tej powieści jest według mnie bardzo naciągana. Może i autor miał pomysł ale tak nagmatwał sprawę, że nie mieści się to w głowie. Absurdalność niektórych sytuacji i wiele nieścisłości nie pomagało mi w zrozumieniu działania bohaterów. Wszelkie zwroty akcji były w moim odczuciu zbyt nierealistyczne, brak spójności przyczynowo-skutkowej aż momentami mnie raziła. Jeśli ktoś narzeka na książki Remigiusza Mroza to tutaj będzie miał jeszcze większe pole do manewru. Chciałabym uniknąć spojlerów, jednak przez to nie mogę Wam zbyt wiele zdradzić o które sytuacje tak naprawdę mi chodzi.
     Bohaterowie niestety nie zrobili na mnie dobrego wrażenia. Niestety wszyscy byli tutaj zbyt nijacy. Niezależnie czy była to postać pierwszoplanowa czy tylko poboczna, to niczym szczególnym się nie wyróżniała. Teoretycznie nie ma tutaj zbyt wiele osób, jednak żadna z nich nie została wystarczająco dobrze wykreowana aby zapamiętać ją na dłużej.
     Styl autora to chyba najlepszy element całej tej książki. Pisarz w bardzo lekki sposób stworzył powieść, którą pomimo bardzo wielu nieścisłości bardzo szybko się dało przeczytać. Momentami nawet wręcz odczuwałam swego rodzaju przyjemność podczas lektury. Wydanie papierowe niestety już nie jest takie przyjemne jak styl jakim została napisana. Egzemplarz z biblioteki, pomimo, że nie było na nim widać zbyt mocnych śladów użytkowania, przez klejone strony zaczynał powoli się sypać. Niestety wypadające strony potrafią w dość znacznym stopniu odebrać radość z lektury. Dla niektórych minusem mogą być również bardzo białe kartki, które przy nieodpowiednim świetle zbyt rażą i męczą oczy.
     Niestety książka "Central Park" nie pomogła mi w wyrobieniu własnego zdania na temat tego autora. Jestem pewna, że nigdy więcej nie powrócę akurat do tej pozycji, nawet cieszę się, że nie mam własnego egzemplarza, tylko wypożyczyłam go z biblioteki. Ogromnie ciekawi mnie natomiast Wasza opinia na temat tej historii. Czy tylko dla mnie niektóre sytuacje były zbyt nielogiczne?
     Moja ocena: 4/10.

4 komentarze:

  1. Kiedyś czytałam inną powieść autora, coś o przeżywaniu tego samego dnia kilka razy. I aż tak mnie nie zachwyciła, aby sięgać po inne książki mMusso. Tę też sobie odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli nawet inna powieść tego autora Cię nie zachwyciła to nie ma co sięgać po "Central Park".

      Usuń
  2. Mnie książka bardzo zachwyciła i po jej przeczytaniu postanowiłam sobie, że przeczytam wszystkich książek tego autora:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja po dwóch latach nie pamiętam do końca o czym właściwie była ta książka...

      Usuń

Related Posts with Thumbnails