wtorek, 15 maja 2018

'Nie jestem łatwy' (Je ne suis pas un homme facile, 2018) - film











Bezwstydny szowinista dostaje nauczkę, gdy budzi się w świecie rządzonym przez kobiety i zadziera z wpływową pisarką.










     Film o chwytliwym tytule, czyli "Nie jestem łatwy", to francuska komedia, o której moim zdaniem jest zdecydowanie zbyt cicho. Bardzo rzadko jestem zawiedziona francuskim kinem, dlatego też bez wahania obejrzałam ten film, choć zdaję sobie sprawę, że jest on na tyle specyficzny i nie spodoba się on każdemu.
     Daniel to klasyczny przykład męskiego szowinisty, który nie szanuje kobiet. W skutek nieszczęśliwego wypadku budzi się on w świecie zdominowanym przez kobiety, co jest dla głównego bohatera nie do pojęcia. Wszystko w tym filmie jest absurdalnie przerysowane, jednak dzięki temu można się momentami nieźle uśmiać. Nie doszukiwałabym się tutaj jakiejkolwiek ideologii, jedynie nastawiłabym się na dobrą komedię, którą faktycznie dostałam. Zastanawiam się jednakże, czy męskiej części aż tak bardzo spodoba się to co tutaj dostaniemy, lecz mając odpowiedni dystans do siebie można spędzić bardzo miło czas podczas seansu.
     Gra aktorska - o ile Marie-Sophie Ferdane, która wcielała się w postać Alexandry, bardzo dobrze odegrała swoją postać, a sama aktorka została idealnie dobrana do tej roli, tak w przypadku męskiego bohatera nie jestem już tak zadowolona. Vincent Elbaz nie do końca pasował mi w roli szowinistycznego Daniela. Niestety jego postać w tym wykonaniu nie koniecznie jest na tyle przekonująca aby móc w pełni docenić jego kunszt aktorski.
     "Nie jestem łatwy" to film, który stanowczo warto obejrzeć. Nawet jeśli nie do końca są to wasze klimaty to moim zdaniem należy dać szansę tej produkcji, aby poznać ciekawą koncepcję świata, który jest zdominowany przez kobiety.
     Moja ocena: 7/10.

2 komentarze:

Related Posts with Thumbnails