niedziela, 13 maja 2018

"Gdzie kończy się cisza?" C. L. Taylor



Dokąd ma uciec córka obciążona sekretem, który ją zabija? Co ma zrobić matka, której dziecko próbowało odebrać sobie życie?
Susan Jackson ma kochającą rodzinę i piękny dom, a jej życie wydaje się szczęśliwe i poukładane, lecz gdy Charlotte, jej nastoletnia córka, wbiega pod autobus i zapada w śpiączkę, Susan musi przewartościować swoje spojrzenie na świat. Szukając przyczyn próby samobójczej córki, Susan odkrywa w jej pamiętniku wzmiankę o jakiejś przerażającej tajemnicy. Zaczyna prywatne śledztwo i trafia do mrocznego świata, o którego istnieniu nie miała nawet pojęcia...
Na ile rodzic może poznać swoje dziecko i co może zrobić, by w pełni mu ufało? Jak bardzo nierozwiązane sprawy z przeszłości mogą wpłynąć na życie człowieka po latach?
Opis książki






Autor: C. L. Taylor
Tytuł oryginalny: The Accident
Język oryginalny: angielski
Tłumacz: Ochab Janusz
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: thriller/sensacja/kryminał
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2014
Rok pierwszego wydania polskiego: 2014
Liczba stron: 424



     Książka pt. "Gdzie kończy się cisza" to moje pierwsze zetknięcie się z autorką. Nigdy wcześniej nie słyszałam nic na temat tej pozycji, jednak przechadzając się między regałami w bibliotece w jakiś sposób przyciągnęła ona moją uwagę. Nie wiedziałam do końca czego mogę się spodziewać, jednak postanowiłam, że dam jej szansę. Całe szczęście nie zawiodłam się i z czystym sercem mogę napisać, że nie żałuję poświęconego na nią czasu.
     Susan to kobieta na pozór mająca szczęśliwe i poukładane życie. Wszystko zaczyna się sypać, gdy jej córka zostaje potrącona przez autobus i leży w szpitalu w śpiączce. Czy było to celowe działanie nastolatki, czy też nieszczęśliwy wypadek? Historia przedstawiona na kartach tej powieści niesamowicie wciąga i ciężko się od niej oderwać. Zaskakujące zwroty akcji, które nie pozwalają ani na chwilę odetchnąć, sprawiają, że czytelnik chce tylko więcej! Bieżące wydarzenia przeplatają się z sytuacjami sprzed wielu lat, jednak dopiero pod koniec powieści możemy umieścić wszystko na swoim miejscu i stworzyć pełny obraz całej historii. Muszę przyznać, że ogromnie wkręciłam się w tę książkę i pochłonęłam ją w niecałe pół dnia, co bardzo rzadko mi się zdarza. Fabularnie jestem oczarowana tą pozycją i cieszę się, że udało mi się ją przeczytać. Nic tutaj nie jest takie jak może się na pierwszy rzut oka wydawać. Choć końcówki można się w pewnym stopniu domyśleć, to jednak motywy, które do tego doprowadziły były dla mnie dość zaskakujące.
     Bohaterowie całkiem dobrze skonstruowani. Podczas lektury miałam wrażenie, że każde zachowanie postaci jest w pełni uzasadnione, nawet jeśli było ono momentami absurdalne. Im więcej poznawaliśmy szczegółów, tym bardziej potrafiliśmy zrozumieć ich działanie. Czytając tę powieść nikt się nie powinien pomylić z innym bohaterem, wszyscy byli na swój sposób intrygująco przedstawieni, nawet jeśli mieli tylko poboczne role do odegrania.
     Styl autorki bardzo lekki i przyjemny w odbiorze. Sama pisarka tak pokierowała fabułą, co w połączeniu ze sposobem pisania sprawiło, że całą książkę można błyskawicznie przeczytać i czerpać z lektury ogromną przyjemność. Wydanie papierowe, które miałam w swoich rękach bardzo dobrze zrobione. Zasadniczo mogę przyczepić się jedynie do klejonych stron, co niezmiennie wzbudza we mnie dość niemiłe odczucia.
     Nie żałuję, że sięgnęłam po tę powieść. W trakcie urlopu potrzebowałam właśnie czegoś takiego, co mnie wciągnie i zrelaksuje, a nie będzie jednocześnie irytująco paskudnie płytkie. Z wielką chęcią przeczytam również inne pozycje tej autorki gdy tylko będę miała ku temu sposobność. Jeśli jeszcze nie czytaliście tej książki to gorąco Wam polecam :)!
     Moja ocena: 7/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails