niedziela, 27 maja 2018

"Co z ciebie za matka?" Paula Daly



Wyobraź sobie, że dziecko twojej przyjaciółki znika, a ty jesteś temu winna... Dokładnie taka sytuacja spotyka Lisę Kallisto, zapracowaną matkę trojga dzieci. Wystarczyło jedno drobne niedopatrzenie, by jej życie zamieniło się w koszmar. Dręczona poczuciem winy i publicznie potępiona przez rodzinę dziecka, Lisa postanawia naprawić swój błąd. Wkrótce przekonuje się, że spokojne miasteczko, w którym mieszka, wcale nie jest takie, jak sobie wyobrażała…
Jak chwila nieuwagi i jeden błąd mogą zaważyć na reszcie życia?
Jak daleko można się posunąć, by dopiąć swego?
Czy można być jednocześnie idealną matką i realizować się zawodowo bez szkody dla dziecka?
Jaką Ty jesteś matką? 
Opis książki







Autor: Paula Daly
Tytuł oryginalny: Just What Kind Of Mother Are You
Język oryginalny: angielski
Tłumacz: Ochab Janusz
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: thriller/sensacja/kryminał
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2013
Rok pierwszego wydania polskiego: 2013
Liczba stron: 416



     Książka "Co z ciebie za matka" to kolejna pozycja z serii 'Kobieca strona thrillera'. Naszło mnie ostatnio na czytanie tego typu literatury, a widząc tę powieść dostępną na półce w bibliotece, nie zastanawiałam się długo i ją wypożyczyłam. Będąc już po lekturze, uważam, że jest to książka idealna nie tylko dla żeńskiego grona odbiorców.
     W wyniku pewnego nieporozumienia Lisa staje się główną podejrzaną zniknięcia dziecka jej przyjaciółki. Jednak to co wydaje się dla niektórych oczywiste, nie jest tak naprawdę takie jak mogłoby się na pierwszy rzut oka wydawać. Przyznam się, że dotychczas nie spotkałam się z podobnym motywem w książkach i był on dla mnie dość intrygujący. Już od pierwszych stron wciągnęłam się w historię przedstawioną na kartach tej powieści. Moim zdaniem akcja została poprowadzona w bardzo ciekawy i niebanalny sposób. Co prawda schemat jest dość typowy jak na thriller, jednak cała reszta była dla mnie dość zaskakująca i trzymająca czytelnika w napięciu. Temat zaginięcia dzieci jest często bolesny dla rodziców, a to jak zostało to tutaj przedstawione może przyprawiać nas o ciarki.
     Bohaterowie całkiem dobrze wykreowani. Z większością z nich możemy podczas lektury bez problemu się utożsamić, bez względu na naszą pozycję społeczną. Pomimo niektórych irracjonalnych zachowań postaci, jesteśmy w stanie w większości przypadków zrozumieć dane postępowanie. W końcu to co przydarza się bohaterom jest dość bolesne i potrafi doprowadzić do szaleństwa.
     Styl autorki bardzo przystępny w odbiorze. Książkę czytało mi się naprawdę bardzo szybko i pomimo dość ciężkiej tematyki, czerpałam przyjemność z lektury. Rzadko spotykam się z tak lekkim piórem przy takich zwrotach fabularnych. Samo wydanie papierowe, które miałam w swoich rękach ma tylko jedną wadę - klejone strony. Nie wiem czy mi się to kiedyś zmieni, jednak nadal nie lubię tego rozwiązania, w szczególności gdy dany egzemplarz pochodzi z biblioteki. Cała reszta całkiem nieźle zrobiona i według mnie został wykonany kawał dobrej roboty.
     Nie wiem czy książka trafi do topki najlepszych pozycji przeczytanych przeze mnie w tym roku, ale jestem pewna, że dość długo będę ją pozytywnie wspominać. Jeśli tylko będę miała taką możliwość z ogromną chęcią przeczytam kolejne powieści tej autorki.
     Moja ocena: 7/10.

2 komentarze:

  1. Na pewno sięgnę po tę książkę, bo intryguje mnie owa tematyka.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails