wtorek, 16 lipca 2019

"Zakręty losu. Nowe pokolenie" Agnieszka Lingas-Łoniewska


Bohaterowie znanej czytelnikom trylogii "Zakręty losu", Łukasz i Krzysztof Borowscy prowadzą szczęśliwe i stateczne życie rodzinne u boku ukochanych kobiet. Wydaje się, że tragiczne wydarzenia z przeszłości nigdy nie wrócą. Jednak rosyjska mafia nie zapomina doznanych krzywd, a żądza zemsty każe jej przez lata przygotowywać misterny plan odwetu. Tymczasem w dorosłość wkracza nowe pokolenie Borowskich, które próbuje wyrwać się spod kurateli nadopiekunczych rodziców. Młodzi nie znają dawnych losów swoich ojców i nie rozumieją, że od złej przeszłości nie da się uciec, dlatego zawsze trzeba mieć się na baczności. Okazuje się, że pierwsza miłość nie zawsze jest tą najpiękniejszą. Czasem przynosi tylko ból i rodzi się tam, gdzie człowiek zaplanował nienawiść. 
Opis książki





Autor: Agnieszka Lingas-Łoniewska 
Język oryginalny: polski 
Kategoria: Literatura piękna 
Gatunek: literatura polska 
Forma: powieść 
Rok pierwszego wydania: 2016  
Liczba stron: 280



     Miło mi się czytało trylogię "Zakręty losu" Agnieszki Lingas-Łoniewskiej, dlatego też widząc kolejny tytuł w bibliotece związany z tą historią postanowiłam wypożyczyć i przeczytać. Byłam ciekawa co nowego autorka nam może przedstawić w tej serii. Niestety mam dość mieszane odczucia.
     Łukasz i Krzysiek po wielu przejściach ustatkowali się, wiodąc szczęśliwe życie u boku swych ukochanych partnerek. Wiedząc jednak, że życie potrafi być okrutne a mafia nigdy nie zapomina, starają się jak najlepiej chronić swoje dzieci. Niestety nie zawsze się to udaje i nie można nigdy stracić czujności nawet na sekundę. Choć akcja jest pociągnięta interesująco i nie ma tu miejsca na nudę, momentami zastanawiałam się czy nie dzieję się tu aż za wiele jak na jedną rodzinę, bo działo się tu naprawdę sporo. Możliwe, że za bardzo się czepiam o szczegóły, bo z drugiej strony - gdyby nic się nie działo to też w sumie byłoby źle. Jednak całkiem miło spędziłam czas podczas lektury tej pozycji. Bardzo szybko się z nią uporałam, gdyż przeczytanie jej zajęło mi niecały jeden dzień. Pomimo moich narzekań poczułam swego rodzaju smutek, gdyż nie ma już dostępnych kolejnych tytułów związanych z historią braci Borowskich.
     Bohaterowie dobrze wykreowani, choć w przypadku tej części czegoś mi zabrakło. Nie do końca przekonały mnie postaci dzieci głównych bohaterów. Momentami nie czułam tego, żebym czytała o zachowaniach nastolatków, tylko kolejnych dorosłych osobach. Choć co do reszty postaci nie mam żadnych zastrzeżeń to te nieliczne sytuacje nie dają mi spokoju.
     Styl autorki według mnie bardzo lekki. Choć historia ma swoje plusy i minusy, to jednak sposób w jaki jest ona wykreowana przyciąga mnie do siebie i mam ochotę na więcej! Wydanie papierowe niestety nie jest najmocniejszą stroną - klejone strony i biel kartek mogą co niektórym przeszkadzać w lekturze.
     Nie żałuję, że sięgnęłam po tę pozycję. Szkoda tylko, że "Zakręty losu. Nowe pokolenie" to już ostatnia część historii z tymi bohaterami. W tym przypadku nie pozostaje mi chyba nic innego tylko sięgnąć po inne książki od tej autorki i zżyć się z kolejnymi postaciami.
     Moja ocena: 5/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails