wtorek, 23 lipca 2019

"Instrukcja obsługi toksycznych ludzi" Katarzyna Miller, Suzan Giżyńska




Czy można obronić się przed toksycznymi ludźmi? Przeczytaj tę książkę i naucz się tego!
Każdego dnia natykamy się na toksycznych ludzi. Możemy ich spotkać na każdym kroku: w pracy, urzędzie, szkole. Czasem stykamy się z nimi w relacjach prywatnych, a nawet rodzinnych.
"Instrukcja obsługi toksycznych ludzi" to przewodnik po relacjach z ludźmi, którzy „zatruwają” nam życie. Katarzyna Miller i Suzan Giżyńska podpowiadają jak nie ulegać wpływom toksycznych ludzi, wychodzić obronną ręką z konfliktowych sytuacji, a także jak radzić sobie z emocjami, które nam przy tym towarzyszą. 
Opis książki






Autor: Katarzyna Miller, Suzan Giżyńska 
Język oryginalny: polski 
Kategoria: Literatura naukowa i popularnonaukowa 
Gatunek: nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.) 
Forma: poradnik 
Rok pierwszego wydania: 2018 
Liczba stron: 260



     Chyba każdy z nas w swoim życiu choć raz spotkał się z ludźmi, którzy potrafią być toksyczni. Jednak cały problem tkwi w tym, że nie wszyscy potrafią sobie z nimi radzić. Ba! Czasem może się też okazać, że to właśnie my jesteśmy taką toksyczną osobą. Tytuł "Instrukcja obsługi toksycznych ludzi" zaintrygował mnie na tyle, że postanowiłam swego czasu zakupić własny egzemplarz. Niestety po lekturze mam trochę mieszane odczucia.
     W tej pozycji znajdziemy sporo rozdziałów, a każdy z nich porusza trochę inny problem. Co prawda każdy z nich porusza temat toksycznych ludzi, jednak w różnych sytuacjach. Niektóre tematy trafiały do mnie trochę bardziej, z innymi w ogóle nie miałam styczności więc nie mam nawet jak się do nich dokładnie odnieść. W niektórych sprawach część ludzi może zaboleć fakt, że sami zachowują się toksycznie wobec innych. Jeszcze mocniej mogą to poczuć jeśli nie byli tego świadomi. Przyznam się, że po samym tytule spodziewałam się trochę więcej rad jak sobie poradzić z nie do końca zdrowymi relacjami, które czasem mają miejsce. Mam niestety wrażenie, że dostałam po prostu analizę toksycznych zachowań przeplataną anegdotkami z życia autorek.
     Forma tej pozycji dość nietypowa - przynajmniej dla mnie, jako osoby, która lubuje się bardziej w powieściach niż poradnikach. Na początek każdego rozdziału pokrótce przedstawiony jest jakaś sytuacja a później coś na kształt rozmowy między autorkami na ten temat. Mam jednak wrażenie, że dość mocno tę rozmowę zdominowała Pani Katarzyna Miller, pozostawiając mniej pola do popisu Pani Suzan Giżyńskiej. Możliwe, że jest to bardzo mocno moje subiektywne odczucie, jednak podczas lektury tak to właśnie odebrałam.
     Ta książka nie jest zła, jednak mam wobec niej dość mieszane odczucia. Spodziewałam się po prostu trochę innej treści, choć to co dostałam również jest na swój sposób wartościowe. Sądzę, że powinien ją przeczytać każdy, chociażby po to by uświadomić sobie czy sam czasem nie zachowuje się w toksyczny sposób.
     Moja ocena: 6/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails