środa, 24 marca 2021

"Głosy z zaświatów" Remigiusz Mróz

 

 
 
Seweryn Zaorski stara się na nowo ułożyć sobie życie, kiedy do zakładu patomorfologii w Żeromicach zaczynają trafiać ciała małych dzieci z okolicy. Nikt nie potrafi rozwiązać zagadki śmierci młodych ofiar, nic bowiem nie wskazuje na to, by zostały zamordowane. Seweryn jest jednak przekonany, że może stać się głosem tych, którzy mówią już jedynie z zaświatów.
Kto i dlaczego zabija niewinne dzieci? I jaki związek ma to z tajemniczymi wiadomościami, które Zaorski zaczyna otrzymywać?
Tymczasem Kaja Burzyńska musi zmierzyć się nie tylko z komplikującym się życiem rodzinnym, ale także z upiornym wołaniem tych, których ma na sumieniu. I tych, którzy domagają się sprawiedliwości… 
Opis książki





Autor: Remigiusz Mróz
Język oryginalny: polski
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: thriller/sensacja/kryminał
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2020 
Liczba stron: 448
Czas trwania: 12h 17m
Lektor: Andrzej Chyra
 
 
 
     Zastanawiając się co nowego wysłuchać w audiobooku mój wybór padł wreszcie na "Głosy z zaświatów" Remigiusza Mroza. Jest to drugi tom z cyklu o Sewerynie Zaorskim i choć pierwszy, czyli "Listy zza grobu", czytałam już jakiś czas temu, to nie przeszkadzało mi to w przypomnieniu sobie co tam się działo. Niestety również po tym tomie mam mieszane odczucia...
     Do zakładu patomorfologii trafiają ciała małych dzieci. Nikt nie wie dokładnie się zadziało i znów do akcji trafia Seweryn. Pomimo jego pomocy w zakładzie, ktoś usilnie próbuje rzucić na niego główne podejrzenia i wrobić go w zbrodnie, których nie popełnił. Jeśli ktoś przeczytał kilka książek Remigiusza Mroza ten wie, że po jego historiach można spodziewać się wszystkiego. Tutaj również jest dużo akcji, która może wciągnąć czytelnika, jednak znajdziemy również kilka momentów gdzie historia jest według mnie nieco przekombinowana. Zabrakło mi w niektórych sytuacjach tej realności zdarzeń, żeby faktycznie mogły by mieć miejsce. Zdaję sobie sprawę, że jest to tylko powieść, jednak czasem tego wszystkiego było aż za dużo i nieco zbyt absurdalnie. Nie zmienia to faktu, że jednak wysłuchałam tę historię do końca i nie mogę napisać, że jest ona całkowicie zła. Można tutaj czerpać radość z lektury i z zainteresowaniem śledzić rozwój sytuacji. Zakończenie jest według mnie nawet zaskakujące i choć ja przeczytałam w swojej karierze czytelniczej sporo książek tego autora, to nie spodziewałam się tego co tu dostaliśmy. Natomiast niektóre sytuacje związane z księdzem mogą wywołać u niektórych zbyt wiele negatywnych emocji i nie wszyscy będą w stanie przebrnąć przez część opisywanych tu zdarzeń.
     Bohaterowie całkiem nieźle wykreowani i w każdej sytuacji wiedziałam o kim mowa i kto bierze w niej udział. Jednak nie byłam w stanie zżyć się emocjonalnie z którąkolwiek z postaci i wraz z nią w pełni przeżywać jej wzloty i upadki. Zbyt wiele tu się działo bym mogła do kogoś na ciut dłużej się przywiązać. Choć jest tu kilka osób, które da się polubić, tak niestety zabrakło między nami chemii.
     Styl autora lekki w odbiorze, dzięki czemu z łatwością można wgryźć się w przedstawianą tu historię. Moim zdaniem albo się lubi albo nienawidzi sposób w jaki autor piszę i bardzo rzadko jest coś pomiędzy :). Co do lektora - według mnie Andrzej Chyra bardzo dobrze poradził sobie ze swoim zadaniem i żałuję, że jak dotąd przesłuchałam tylko jednego audiobooka w jego wykonaniu.
     "Głosy z zaświatów" według mnie nie jest najlepszą powieścią Remigiusza Mroza. Jednak jeśli poszukujecie czegoś z wartką akcją i bez momentów spowolnienia to jest to pozycja dla Was. Ja niestety mam nieco mieszane odczucia co do tej książki, choć nie wykluczam, że w przyszłości sięgnę po następny tom z tego cyklu o Sewerynie Zaorskim.
     Moja ocena: 5/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails