piątek, 5 marca 2021

'Geniusz' (Genius, 2016) - film

 

 
 
 
 
Zderzenie dwóch niezwykłych osobowości, bardzo różnych, a jednocześnie silnie na siebie oddziałujących. Kiedy pierwsza powieść Thomasa Wolfe’a (Law) trafiła do rąk Maksa Perkinsa (Firth), ten był już jednym z najbardziej uznanych wydawców swoich czasów. Opanowany i raczej introwertyczny Perkins był szczególnie dumny ze swojego literackiego odkrycia, choć Wolfe, ze swoim nieokiełznanym talentem i trudną do opanowania osobowością, nie ułatwiał mu życia. Niekonwencjonalna przyjaźń, jaka ich połączyła, odmieniła życie każdego z nich na zawsze.
 
 
 
 
 
     Film pt. "Geniusz" poleciła mi bardzo bliska osoba, twierdząc, że może przypaść mi on do gustu. Gdy dowiedziałam się o czym jest ta produkcja nie wiedziałam jak mogłam wcześniej o niej nie wiedzieć i jak najszybciej zabrałam się za oglądanie. I to był strzał w dziesiątkę!
     Thomas Wolfe poszukuje wydawnictwa, które chciałoby wydać jego powieść i po wielu próbach trafia wreszcie do Maksa Perkinsa. Gdy wreszcie ten zgadza się wydać jego książkę zaczyna się niebanalna przygoda dwóch, momentami skrajnie różnych, osobistości. Choć początek może niektórych widzów nieco znudzić tak im dalej tym akcja nabiera tempa. Moim zdaniem historia została tu przedstawiona w naprawdę intrygujący sposób, który potrafi zahipnotyzować podczas seansu. Ja już od samego początku wkręciłam się w tę historię i nabrałam ochoty na poznanie bardziej szczegółowo losów tego pisarza oraz przeczytanie jego powieści. Mam wrażenie, że jest to historia idealna dla osób, które kochają książki, a Ci którzy są z nimi na bakier może przekonają się, że ta forma rozrywki również może być fenomenalna. Ciekawie ukazana została też sama praca redaktora, choć nie jest ona łatwa to aż czasem korci mnie, żeby z bliska poznać jej realia, w szczególności po obejrzeniu tego filmu.
     Gra aktorska jest tu według mnie fenomenalna. Każdy aktor idealnie wcielił się w swoją postać i byłam w stanie zobaczyć i poczuć te emocje, które towarzyszyły bohaterom. Nie zmieniłabym nikogo na kogokolwiek innego, gdyż wszyscy wypadli tu po prostu genialnie. Po seansie tego filmu aż mam ochotę zobaczyć inne produkcje w których występują Ci aktorzy.
     "Geniusz" to naprawdę dobry film i żałuję jedynie tego, że obejrzałam go dopiero teraz. Ani jedna minuta poświęcona na seans nie jest dla mnie minutą straconą. Przypuszczam, że w przyszłości mając wolny wieczór i taką możliwość z chęcią ponownie go obejrzę. Jeśli szukacie filmu, który zrobi na Was wrażenie i pozostanie z Wami na dłużej to gorąco polecam ten tytuł.
     Moja ocena: 7/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails