sobota, 5 października 2019

"Słodka zemsta" Nora Roberts






Księżniczka Adrianne, piękna i elegancka, spędza dni zajmując się dobroczynnością, a noce na zabawie. Ale za pozą bogatej, rozkapryszonej dwudziestopięciolatki kryje się niebezpieczna prawda. Od dziesięciu lat Adrianne żyje dla zemsty – chce odpłacić ojcu za okrucieństwo, którego świadkiem była w młodości. Gdy spotyka młodego, uroczego i tajemniczego Philipa Chamberlaina, sądzi, że może powierzyć mu każda tajemnicę. Nie wie jednak, ze zagraża jej śmiertelne niebezpieczeństwo …
Opis książki


 




Autor: Nora Roberts 
Tytuł oryginalny: Sweet Revenge 
Język oryginalny: angielski 
Tłumacz: Dmitruk Marta 
Kategoria: Literatura piękna 
Gatunek: romans 
Forma: powieść 
Rok pierwszego wydania: 1988 
Rok pierwszego wydania polskiego: 2007
Liczba stron: 464



     Nie wiedząc dokładnie czego sama chcę sięgnęłam po "Słodką zemstę" Nory Roberts. Nie miałam wielkich oczekiwań, po prostu miałam nadzieję, że przyjemnie spędzę czas podczas lektury. Niestety jest to kolejny romans z wątkami kryminalnymi w tle, który nie do końca przypadł mi do gustu.
     Adrianne to córka arabskiego szejka, która jest żądna zemsty na swoim ojcu. Okrucieństwo którego była świadkiem nie daje jej spokojnie żyć i tylko czeka na odpowiedni moment by zrealizować swój długo doskonalony plan. Na jej drodze staje jednak tajemniczy Philip, który może pokrzyżować jej słodką zemstę na ojcu. Przyznam się, że idea na fabułę jest dość interesujący, jeszcze nie spotkałam się z podobnym pomysłem. Jednak im dalej brnęłam tym więcej zostało wykorzystanych dobrze znanych schematów z romansów. Samo w sobie nie jest to złe, jednak będąc po kilku tego typu książkach w dość krótkim okresie staje się to dla mnie po prostu męczące. Bardzo łatwo można domyślić się w jakim kierunku będzie zmierzać relacja pomiędzy głównymi bohaterami. Na plus jest jednak jedno zachowanie Phlipa pod koniec, jednak spodziewałam się czegoś innego, że jednak logika weźmie górę nad uczuciami.
     Bohaterowie całkiem dobrze wykreowani, przynajmniej takie mam odczucia wobec głównej pary. Niestety te poboczne postacie nie wywarły na mnie aż takiego wrażenia. Mam wrażenie, jakby autorce zabrakło trochę pomysłu na bardziej charakterne osoby, które mogłyby coś więcej wnieść do historii. Możliwe, że się czepiam jednak miałam ochotę na bohaterów, którzy trochę dłużej po lekturze pozostaną w mojej pamięci.
     Styl autorki całkiem przyjemny w odbiorze. Ma ona bardzo lekkie pióro dzięki czemu jeśli tylko zasiądziemy do lektury można już się zaczytywać w historii. Ja miałam jedynie problem z ponownym sięgnięciem po tę pozycję. Jak już w jakimś momencie musiałam przerwać czytanie to niekoniecznie ciągnęło mnie już by do niej powracać... Wydanie papierowe niestety mnie nie zachwyciło.. Znalazłam wiele błędów stylistycznych (ale nie oszukujmy się, sama mistrzynią w pisaniu też nie jestem...) jak i kiepska jakość fizycznego wydania, które nie przetrwa zbyt wielu czytań to niestety jedne z większych minusów.
     Niestety "Słodka zemsta" nie jest pozycją do której z wielką chęcią bym powróciła. Może to nie był po prostu dobry czas na tę historię, ponieważ ja mam już w tym momencie lekkie zmęczenie materiału tym gatunkiem. Zapewne w przyszłości wpadnie mi coś w ręce od tej autorki, jednak zbyt wiele innych twórców czeka na mojej półce na swoje "odkrycie".
     Moja ocena: 4/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails