czwartek, 17 października 2019

'O chłopcu, który ujarzmił wiatr' (The Boy Who Harnessed the Wind, 2019) - film










Trzynastoletni samouk William Kamkwamba buduje turbinę wiatrową, aby uratować swoją wioskę w Malawi przed głodem. Film oparty na faktach.










     Przyznam się, że na temat filmu "O chłopcu, który ujarzmił wiatr" nie słyszałam zbyt wiele, choć te nieliczne opinie z którymi się wcześniej zetknęłam były raczej pozytywne. Jednak krótki opis tej produkcji zaintrygował mnie na tyle, że postanowiłam dać jej szansę i obejrzeć. Moim zdaniem jest to całkiem udany film, który wywarł na mnie pozytywne wrażenie.
     William to ambitny uczeń, który chce poszerzać swoją wiedzę za wszelką cenę. Jednak sytuacja w jego rodzinie i wiosce ulega drastycznemu pogorszeniu a możliwość rozwijania swojej pasji stoi pod wielkim znakiem zapytania. Pomimo to jego dotychczas zdobyta wiedza pozwala uratować wioskę przed totalną katastrofą. Podobno jest to historia oparta na faktach, więc ciężko mi jest ją oceniać, a nie kojarzę również samej sytuacji na podstawie której powstał ten film. Nie zmienia to faktu, iż choć trwa on prawie dwie godziny, nie było tu według mnie nużących momentów. Historia przedstawiona w przystępny dla widza sposób i nawet najbardziej zmęczony odbiorca wciągnie się już od pierwszych minut. Również na rynku jest zbyt mało tego typu produkcji, więc tym bardziej warto się nią zainteresować.
     Gra aktorska na dobrym poziomie, lecz nie wszyscy aktorzy zawładnęli moim serduchem. Niektóre postacie były według mnie zbyt drętwo odegrane całkowicie psując część scen. Choć dane osoby były potrzebne do przekazania treści to jednak było coś w nich przez co momentami miałam ochotę wyłączyć film... Możliwe, że to tylko moje mocno subiektywne odczucia, lecz musiałam się tym z wami podzielić.
     Sam film "O chłopcu, który ujarzmił wiatr", pomimo niektórych mankamentów, jest według mnie wart obejrzenia. Podobno jest również książka, lecz o tym dowiedziałam się już po seansie, więc raczej sięgać po nią nie będę. Choć miło będę wspominać tę historię, nie wiem czy ponownie będę miała ochotę do niej powracać w którejkolwiek z form.
     Moja ocena: 7/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails