piątek, 4 października 2019

'Czy czeka nas koniec?' (Before the Flood, 2016) - film











Topniejące lodowce, zniszczone lasy, utracone raje... Czy zmiany spowodowane zmianą klimatu uda się jeszcze naprawić?










     Film "Czy czeka nas koniec?" obejrzałam z polecenia dobrej znajomej. Nie do końca byłam do niego przekonana, głównie przez występującego w nim Leonardo DiCaprio, jednak wreszcie się przemogłam. Muszę przyznać, że wbrew pozorom jest to całkiem przyzwoita produkcja, która może niektórych zmusi do zmiany części nawyków.
     Jest to film dokumentalny, który przedstawia wpływ działań człowieka na środowisko. Między innymi wydobycie węgla czy wytwarzana z niego energia ma wpływ na to co nas otacza. Globalne ocieplenie to temat o którym za rzadko się mówi a politycy starają się unikać tego tematu jak ognia. W tej produkcji występuje wiele znanych osób, chociażby wspomniany wcześniej często nagradzany aktor. Może jako idol wielu osób będzie w stanie przekonać część z nich do podjęcia działań mających na celu poprawę środowiska. Zdaję sobie sprawę, że jest to ważny temat, który dotyczy każdego z nas, jednak nie do końca przekonała mnie sama forma tego filmu. Choć nie jest to nachalne przedstawienie tego co się dzieje, jednak według mnie sam dokument został za bardzo zamerykanizowany, przez co mój odbiór nie jest aż tak mocny, jak być powinien.
     Moim zdaniem warto jednak obejrzeć "Czy czeka nas koniec?". Może niektórzy przekonają się, że opłaca bardziej zadbać się o środowisko dla ogółu a nie tylko widzieć czubek własnego nosa. Choć mnie ta produkcja nie wbija głęboko w fotel to jednak zmusiła do przemyśleń co można zmienić, nawet jeśli tylko we własnym zakresie.
     Moja ocena: 7/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails