czwartek, 27 stycznia 2022

"Szpital dla psychopatów" Stephen Seager

 
 
 
 
Stephen Seager spędził rok na oddziale szpitala psychiatrycznego, na którym zamknięto
najgorszych psychopatycznych przestępców.
Nigdy nie patrz im w oczy.
Nigdy ich nie dotykaj.
Jeżeli się boisz, powiedz im to.
Ale nigdy nie odwracaj się do nich plecami.
Wspomnienia psychiatry, opisujące rok stażu na oddziale psychiatrycznym ujawniają wstrząsającą prawdę o życiu za zamkniętymi drzwiami instytucji dla umysłowo chorych.
To doświadczenie Seagera już na zawsze zmieniło jego postrzegania świata i ludzi. Po wyjściu już nigdy nie był tym samym człowiekiem.
Opis książki
 
 
 
 
 
Autor: Stephen Seager
Tytuł oryginalny: Psychward
Język oryginalny: angielski
Tłumacz: Grabarek Joanna
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: literatura faktu
Rok pierwszego wydania: 1991
Rok pierwszego wydania polskiego: 2021
Liczba stron: 376
 
 
 
     W zeszłym roku czytałam pozycję "Psychopaci" Stephena Seagera, którą wspominam całkiem nieźle. Teraz w moje ręce trafiła książka pt. "Szpital dla psychopatów" tego autora i byłam ciekawa jak ona wypadnie na tle poprzedniczki. Choć i tym razem było przyzwoicie to niestety znów czuję pewien niedosyt, który nie pozwolił w pełni zadowolić się lekturą...
     W tej pozycji mamy opisany przez autora jego pierwszy rok pracy/stażu na oddziale psychiatrycznym. Jako lekarz spotkał się tam z różnymi przypadkami chorób oraz samych chorych, którzy potrzebowali pomocy. Jako, że są to faktyczne wydarzenia z życia autora to nie zamierzam ich samych jako takich oceniać, choć po opisie spodziewałam się czegoś nieco mocniejszego. Odniosłam wrażenie jakby niektóre sytuacje zostały nieco ugładzone i złagodzone, by nie wywoływać w czytelniku aż tak skrajnych oraz niekomfortowych emocji. Przyznam, że sięgając po tę pozycję o dość wymownym tytule spodziewałam się czegoś bardziej oddziałującego na psychikę i wywołującego znacznie więcej odczuć podczas samej lektury. Niemniej jednak uważam, że jeśli ktoś interesuje się tą tematyką to warto sięgnąć po tę pozycję, o ile będzie się miało nieco inne oczekiwania niż ja.
     Styl autora zaskakująco lekki w odbiorze. Choć miałam nadzieję na coś zgoła innego tak dzięki sposobowi w jaki została ta pozycja napisana byłam w stanie szybko przebrnąć przez treść i aż sama byłam zaskoczona, że w tak krótkim czasie udało mi się ją skończyć. Wydanie papierowe zostało przygotowane przyzwoicie i oprócz nielubianych przeze mnie klejonych stron, które po kilku czytaniach mogą wypadać, to nie ma tu innych aspektów na które mogłabym narzekać.
     "Szpital dla psychopatów" to pozycja, która może nie tyle co mnie rozczarowała, tak po prostu nie do końca spełniła moje oczekiwania pod względem treści. Spodziewałam się czegoś znacznie mocniejszego i bardziej oddziałującego na czytelnika niż to co faktycznie dostałam. Niemniej przypuszczam, że znajdą się osoby, którym takie podejście do tematu będzie bardziej odpowiadało.
     Moja ocena: 6/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails