poniedziałek, 17 stycznia 2022

"Noworoczne anioły" Hanna Urbankowska

 
Historia rozpoczyna się w noc sylwestrowa, kiedy trzy przyjaciółki wymyślają swoje noworoczne postanowienia…
– Nasze postanowienia, szybko! W tym roku traktujemy je poważnie!
– Nowa, lepsza praca – rzuciła Anka bez większego namysłu.
– Najcudowniejsze wesele pod słońcem – zapowiedziała Zuzanna.
– W tym roku wydam wreszcie moją książkę! – zakończyła Matylda.
Deklaracjom przyjaciółek przysłuchują się ich aniołowie stróżowie, którzy mają jednak względem swoich duszyczek zupełnie inne plany… Dzięki nim przeżywają radości, ale również zwątpienia, i robią, co mogą, żeby ich podopieczne nie pakowały się w tarapaty. W pewnym sensie upodabniają się do swoich duszyczek. A może to duszyczki upodabniają się do nich…?
Opis książki
 
 
 
 
Autor: Hanna Urbankowska
Język oryginalny: polski
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: literatura polska
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2018
Liczba stron: 448
 
 
 
     W przypadku powieści "Noworoczne anioły" Hanny Urbankowskiej zaintrygował mnie zarówno tytuł jak i jej opis, i miałam nadzieję, że będzie to idealna książka do przeczytania na początku nowego roku. Spodziewałam się przyjemnej lektury, dzięki której będę mogła nieco się odprężyć oraz zapomnieć choć na chwilę o własnych zmartwieniach. Po części się to tej pozycji udało.
     Trzy przyjaciółki w noc sylwestrową robią postanowienia noworoczne na zbliżające się miesiące. Każda z nich pragnie w swoim życiu czegoś innego, jednak wszystkie chciałyby być na swój własny sposób szczęśliwe. Ich planom przysłuchują się ich aniołowie stróże, którzy mają wobec swoich podopiecznych nieco odmienne plany... Moim zdaniem ta powieść jest przyjemna w odbiorze. Pomimo pewnej prostoty potrafiła chwycić mnie za serce i wielokrotnie rozbawić prawie do łez. Wprawdzie nie jest to wybitna lektura jednak naprawdę dobrze spędziłam z nią swój czas i choć na chwilę byłam w stanie zapomnieć o swoich troskach oraz problemach, a właśnie czegoś takiego ostatnimi czasy potrzebowałam. Może początkowo odniosłam wrażenie pewnego chaosu, jednak im bardziej wgryzłam się w treść to moje odczucia minęły bardzo szybko i czerpałam radość z lektury.
     Bohaterowie zostali całkiem nieźle wykreowani. Chociaż nie wszystkich byłam w stanie polubić od pierwszego spotkania, tak moim zdaniem każda z postaci była bardzo potrzebna tej historii. Pomimo wszystko z chęcią poznałabym ich dalsze losy i mam nadzieję, że uda mi się to zrobić niebawem.
     Styl autorki według mnie jest bardzo lekki i przyjemny w odbiorze. Nie miałam ochoty już po pierwszych stronach porzucić tej powieści, a stworzona przez autorkę historia była na swój sposób intrygująca i spójna. Jestem pewna, że sięgnę po kolejną jej powieść - "Selfie z aniołem" już czeka na swoją kolej. Co do e-booka dostępnego na Legimi to nie mam żadnych zastrzeżeń.
     "Noworoczne anioły" to wbrew pozorom ciepła historia, dzięki której miło spędziłam swój czas i nie żałuję, że zdecydowałam się po nią sięgnąć. Jeśli potrzebujecie czegoś lekkiego dla odprężenia i zapomnienia o otaczającym Was świecie to gorąco polecam Wam tę pozycję.
     Moja ocena: 6/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails