wtorek, 20 października 2020

'Dzieciaki z showbiznesu' (Showbiz Kids, 2020) - film

 

 
Dokument przedstawia kulisy obarczonej dużym ryzykiem, ale jednocześnie bardzo lukratywnej kariery dziecięcych aktorów w przemyśle rozrywkowym. Zaproszeni przed kamerę goście szczerze mówią w nim o cenie, jaką dzieci z branży filmowej płacą w życiu prywatnym i zawodowym za sławę, ale i niepowodzenie. Osoby, które znają przemysł rozrywkowy od podszewki - aktorzy, którzy osiągnęli w młodym wieku wielki sukces oraz dwójka młodych i utalentowanych nastolatków marzących o karierze - opowiadają o swoich skomplikowanych doświadczeniach, wspominają napotkane problemy oraz poświęcenia, którymi okupiony jest sukces w branży filmowej.
 
 
 
 
     O filmie "Dzieciaki z showbiznesu" nigdy wcześniej nie słyszałam, jednak sam temat, który on porusza wydał mi się na tyle ciekawy, że postanowiłam poświęcić na niego swój czas. Czy było warto? Niestety jest to kolejny tytuł co do którego mam dość mieszane odczucia...
     W tym filmie dokumentalnym mamy przedstawione kilka gwiazd, które jako dzieci robiły zawrotną karierę filmową. Jednak czy pomimo upływu czasu nadal ktoś o nich pamięta? Przyznam, że część z tych osób kojarzyłam, chociażby Mara Wilson, którą widziałam w filmie "Matylda" i aż mam ochotę powrócić do niego po latach i sprawdzić czy nadal bym go tak dobrze odebrała jak kiedyś jako dzieciak. Jednak pomimo ciekawego tematu mam wrażenie, że jego potencjał nie został tutaj w pełni wykorzystany. Choć mamy tutaj ukazane jak to wyglądało z perspektywy dziecka to jednak czegoś mi zabrakło do pełni szczęścia. Pomimo całego absurdu, który od czasu do czasu wypływa z tego światka to ta produkcja wydała się bardzo spokojna i na swój sposób urocza. Możliwe, że taki był zamysł jednak spodziewałam się więcej informacji - może nie tyle co publicznego 'prania brudów' ale więcej faktów czy odczuć oraz emocji, które towarzyszyły podczas ich występów w kasowych filmach i tego jak to wpłynęło na ich dalsze życie. Choć może to wyjść na czepialstwo chciałabym po prostu więcej i trochę innego ujęcia tematu. Pomimo to nie uważam tej produkcji za złą, gdyż co nieco się z niej dowiedziałam i możliwe, że z innym spojrzeniem obejrzę tytuły z udziałem tych osób, które tu występowały.
     "Dzieciaki z showbiznesu" to pomimo wszystko produkcja warta obejrzenia jeśli ktoś interesuje się tym tematem. Choć mogłoby być tu trochę więcej informacji i spojrzenia na całość z innego punktu widzenia to nie żałuję, że poświęciłam swój czas. Nie jestem pewna czy ponownie sięgnęłabym po ten tytuł, jednak na pewno zachęciła mnie do powrotu do niektórych filmów, które widziałam wiele lat temu.
     Moja ocena: 6/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails