piątek, 12 kwietnia 2019

"Ta dziewczyna" Michelle Frances

 




ONA, Laura, ma wszystko: karierę producentki telewizyjnej, wieloletnie małżeństwo z zamożnym mężczyzną... Ale najważniejszy jest dla niej ON - ukochany syn, Daniel, który nigdy nie sprawiał problemów. Do czasu, gdy w jego życiu pojawia się TA DZIEWCZYNA. Cherry jest śliczna i inteligentna, jednak wyraźnie coś ukrywa... Czy dziewczynie chodzi o Daniela, czy o życie, które prowadzi? Jeśli to drugie, jego matka będzie miała dla niej złą wiadomość...
Opis książki







Autor: Michelle Frances
Tytuł oryginalny: The Girlfriend
Język oryginalny: angielski
Tłumacz: Lipszyc Paweł
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: thriller/sensacja/kryminał
Rok pierwszego wydania: 2017
Rok pierwszego wydania polskiego: 2018
Liczba stron: 416



     Mam wrażenie, że książka "Ta dziewczyna" autorstwa Michelle Frances była tuż po jej premierze dość mocno promowana. Opis tej powieści jest dość intrygujący, choć nie koniecznie działający na mnie bardzo przyciągająco, dlatego też zwlekałam z jej przeczytaniem. Jednak wreszcie nadszedł jej czas i mam co do niej pewne wątpliwości...
     Matka, syn i jego nowa wybranka. Jak na typową powieść przystało pomiędzy rodzicielką a nową ukochaną jej potomka nie ma pozytywnych relacji. Łagodnie mówiąc obie kobiety są wobec siebie dość wrogo nastawione. Choć mogłoby zapowiadać się bardzo obiecująco to moim zdaniem potencjał został nie do końca wykorzystany. Już na samym początku wiemy, że relacja pomiędzy matką a ukochaną nie jest najlepsza, a w przypadku thrillera możemy niestety spodziewać się kierunku rozwoju tej znajomości. Mam wrażenie, że ta narastająca wrogość pomiędzy bohaterkami nie jest niczym szczególnym i zaskakującym. Samo zakończenie nie wbiło mnie w fotel, choć nie do końca jestem pewna czego spodziewałam się po tej historii. Pomimo całej schematyczności, która może doprowadzać czytelnika do szewskiej pasji o dziwo czytało mi się tę książkę całkiem dobrze. Była ona dla mnie niezłym oderwaniem się od szarej rzeczywistości.
     Bohaterowie - od samego początku nie byłam w stanie zapałać pozytywnymi odczuciami wobec Cherry. Jej zachowanie było dla mnie irracjonalne i przypuszczam, że w prawdziwym życiu nie byłabym w stanie znieść na dłuższą metę takiej osoby. Również jeden z głównych zainteresowanych, czyli Daniel, pomimo, że w większości czasu potrafiłam zrozumieć jego zachowanie, to był według mnie po prostu ślepo zapatrzonym w kobietę chłopem. A Laura? Chyba jedynie wobec niej potrafiłam momentami wyłuskać jakieś pozytywne odczucia podczas lektury.
     Styl autorki całkiem niezły. Naprawdę dobrze czytało mi się ten thriller, choć w wykreowanej przez tę pisarkę historii zabrakło mi pewnych elementów zaskoczenia. Mam nadzieję, że w kolejnych pozycjach od niej to się zmieni na plus. Wydanie papierowe całkiem dobrze zrobione. Jedynym elementem na który mogę narzekać to klejone strony, choć jeśli dba się o książki to nie powinno być to problemem.
     Niestety "Ta dziewczyna" mnie nie zachwyciła, choć widzę pewien potencjał. Z chęcią sięgnę po kolejny tytuł tej autorki by sprawdzić, czy podoba mi się kierunek w jakim zmierza jej twórczość. Co do tej pozycji mam wiele zastrzeżeń pomimo których byłam w stanie ją skończyć i w pewien sposób czerpać przyjemność z lektury.
     Moja ocena: 6/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails