niedziela, 4 listopada 2018

'Kler' (2018) - film










Życie trzech księży ulega zmianie, kiedy ich drogi krzyżują się ponownie.











     Wokół filmu "Kler" narosło wiele kontrowersji. Nawet w moim rodzinnym mieście nie puszczali tej produkcji w kinie... Przez te wszystkie absurdy, krążące wokół tego tytułu, byłam jeszcze ciekawsza co takiego zostało tutaj przedstawione. Czy faktycznie jest on wart takiego szumu, który miał miejsce?
     Historia kręci się wokół księży i ich 'codziennego' życia, które nie zawsze jest tak idealne jak można by oczekiwać od tych osób. Mam wrażenie, że jest to zlepek tych najgorszych sytuacji jakie mogą mieć albo miały miejsce w tym 'zawodzie'. Zostało to tak przedstawione aby przyciągnąć widza, choć gdyby nie ta polityczna nagonka nie wiem czy film odniósłby taki sukces. Nie twierdzę, że jest to zła produkcja, choć nie z każdymi sytuacjami bym się do końca zgodziła. Czy aby na pewno w małym mieścinach byłaby taka nagonka na księdza czy raczej mieszkańcy kryliby osobę duchowną a sprawa zostałaby zamieciona pod dywan? Niemniej uważam, że treść jaka została tu ukazana nie jest tak zła jak niektórzy uważają i ta cała nagonka była niepotrzebna. Niestety w każdej grupie znajdą się tak zwane czarne owce, niekoniecznie działające na korzyść wizerunku wszystkich. Nawet wśród księgowych, czyli w zawodzie z którym jestem ściśle powiązana, czy w innych grupach znajdą się niechlubne jednostki.
     Gra aktorska w moim odczucia na bardzo dobrym poziomie. Każda postać została idealnie obsadzona, a aktorzy na prawdę dobrze wcielili się w swoje role. Choć nie były to łatwe angaże, przedstawiające idealne obrazy osób, nie mam nic do zarzucenia któremukolwiek z aktorów.
     "Kler" jest moim zdaniem bardzo dobrym filmem i nie żałuję, że wybrałam się na niego do kina. Mam wrażenie, że ta polityczna(?) nagonka tylko napędziła cały marketing. Gdyby nie ten szum tytuł prawdopodobnie przeszedłby bez większego echa, jednak dzięki temu ten temat dotarł do szerszego grona widzów.
     Moja ocena: 8/10.

2 komentarze:

  1. Głośno o tym filmie, opinie też są zróżnicowane - może kiedyś pooglądam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest ten typ filmu, gdzie trzeba samemu go zobaczyć i wyrobić sobie o nim opinię ;).

      Usuń

Related Posts with Thumbnails