piątek, 13 stycznia 2017

"Tajemniczy przeciwnik" Agatha Christie




Wydarzenia, jakie rozegrały się siódmego maja 1915 roku na tonącym statku "Lusitania", były początkiem długiego pasma niezwykłych i niebezpiecznych przygód Tommy'ego Beresforda i Tuppence Cowley. Oboje marzyli, by dane im było przeżyć rzeczy niezwykłe i los spełnił te marzenia - najpierw tajemniczy mężczyzna podsłuchał ich rozmowę w kawiarni i zaprosił Tuppence do odwiedzenia swojego biura, potem zaproponował jej udział w pewnej mistyfikacji, wreszcie wziął ją za kobietę o nazwisku Jane Finn i zaczął proponować pieniądze za to, by trzymała język za zębami. Następnego dnia zostawił puste biuro - najwyraźniej przestraszony zniknął bez śladu. Tommy i Tuppence postanawiają rozwikłać zagadkę...

Opis książki







Autor: Agatha Christie
Tytuł oryginalny: The Secret Adversary
Język oryginalny: angielski
Tłumacz: Krasnodębska Ewa, Zakrzewski Jan
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: thriller/sensacja/kryminał
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 1922
Rok pierwszego wydania polskiego: 1992
Liczba stron: 312



     Agatha Christie to pisarka nazywana przez wielu królową kryminału. Sądziłam więc, że nie powinnam być zawiedziona jej powieściami. Przyznam, że wzięłam pierwszą lepszą pozycję z regału w bibliotece w nadziei na dobry kryminał. I niestety znów niekoniecznie dostałam to co bym chciała....
     Tommy i Tuppence chcąc trochę przygód w swoim życiu oraz zarobieniu trochę pieniędzy wkręcają się w pewną intrygę o znaczeniu międzynarodowym. Fabuła teoretycznie ciekawie skonstruowana lecz już w połowie możemy się domyślić kim jest tajemniczy pan Brown. Niestety zakończenie jest bardzo przewidywalne, choć nie zmienia to fakt, że jednak całkiem dobrze mi się czytało tę powieść. Akcja nie jest zawiła, nie ma żadnych zwrotów akcji, które by mogły zadziwić czytelnika.
     Styl autorki całkiem przyjemny, bardzo lekko mi się czytało tę książkę. Do wydania również nie mogę się przyczepić. Twarda oprawa oraz szyte strony, jak i sama czcionka i papier stworzyły bardzo przyjemną pozycję, która nie zabiera radości z czytania.
     Gdybym zaczynała swoją przygodę z Christie od tej pozycji zapewne bym się zniechęciła. Pozycja ma potencjał ale jak dla mnie nie został on do końca wykorzystany. Niemniej jednak calkiem dobrze mi się ją czytało.
     Moja ocena: 6/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails