sobota, 21 stycznia 2017

'Sami swoi' (1967) - film









Jest to opowieść o zwaśnionych rodach Pawlaków i Kargulów. Przed wojną Kargul zaorał Pawlaków pole na trzy palce, co spowodowało, że spłonęły dwie stodoły, polała się krew i Jaśko Pawlak, uciekając przed karą za pocięcie kosą Kargula, musiał wyemigrować do Ameryki. Jednak spór dwóch rodzin dalej trwa.








     "Sami swoi" to jedna z bardziej kultowych polskich produkcji. Wiele razy widziałam już wcześniej urywki tego filmu lecz dopiero ostatnio zabrałam się za niego aby zobaczyć w całości. Ogromnie żałuję, że zrobiłam to dopiero teraz!
     Film przedstawia historię zwaśnionych od lat dwóch rodów - Kargulów oraz Pawlaków. Moim zdaniem jest to nieziemsko śmieszna historia, która przedstawia upór niektórych osób. Podczas oglądania uśmiałam się, film bardzo dobrze poprawia nawet najpaskudniejszy nastrój, który może się nam przytrafić. No, może na prawie każdy najgorszy nastrój.
     Gra aktorska - jedynym elementem, który mnie osobiście drażnił był głos młodej Pawlakówny, w postać której wcieliła się Ilona Kuśmierska. Nie potrafię wyjaśnić co było w nim aż tak bardzo irytującego, lecz nie wpłynęło to aż tak bardzo na moją ogólną ocenę filmu.
     Na prawdę żałuję, że dopiero teraz obejrzałam cały film. Zapewne będę do niego powrócę gdy nadarzy się ku temu okazja. Jeśli wy jeszcze nie widzieliście tej produkcji to polecam z całego serca! Jest ona tak dobra, że nie żałuję ani minuty poświęconego na nią czasu.
     Moja ocena: 10/10.

6 komentarzy:

  1. Zastanawiałam się, co dzisiaj obejrzeć. Bardzo lubię komedię, a skoro dałaś aż ocenę 10 to koniecznie muszę go zobaczyć! ;) Sam opis przypomina mi ,,Zemstę" :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oglądałaś :)? Jak wrażenia :D?

      Usuń
    2. Film całkiem fajny ;) Od połowy filmu było już coraz zabawniej :D Najbardziej rozbawiał mnie Kazimierz i babcia. ,,Teraz babcia będzie spać jak królowa." Ten tekst i jej widok utkwi mi na długo w głowie XD

      Usuń
    3. Cieszę się że ci się nawet spodobał i nie uznałaś tego filmu za całkowitego gniota :D.

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Pomimo, że obejrzałam dopiero po raz pierwszy to też już uwielbiam :)

      Usuń

Related Posts with Thumbnails