piątek, 25 września 2015

"Błękitna krew" Harlan Coben



Kto mógł porwać syna Jacka Coldrena, znanego golfisty, który z ogromną przewagą prowadzi w mistrzostwach USA? Podejrzenia padają na jego dawnego asystenta, Lloyda Rennarta. Tymczasem okazuje się, że Rennart pół roku wcześniej popełnił samobójstwo. A jeśli żyje i tylko upozorował własną śmierć? A może Chad sfingował porwanie? Myron Bolitar podejmuje się odnaleźć chłopca - po raz pierwszy bez swojego niezawodnego przyjaciela Wina, który z niewiadomych powodów odmawia udziału w śledztwie.Jedyny trop, jakim dysponuje, to karta kredytowa zaginionego, z której ktoś ciągle korzysta.I tym razem klucz do wszystkich zagadek kryje się w przeszłości... 
Opis książki








Autor: Harlan Coben
Tytuł oryginalny: Back Spin
Język oryginalny: angielski
Tłumacz: Grabowski Andrzej
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: thriller/sensacja/kryminał
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 1997
Rok pierwszego wydania polskiego: 2006
Liczba stron: 320



     To już czwarty tom z cyklu o Myronie. Znalazłam tę książkę na półce u rodziców i idealnie się trafiło, że to akurat tą część zamierzałam zacząć czytać :). Niestety w tym przypadku już trochę się zawiodłam... 
     Fabuła bardzo powoli się rozwijała i już prawie na samym początku przewidziałam jak może się skończyć i kto był porywaczem ;). Niestety w tej części było bardzo mało Wina i tej specyficznej dawki humoru w jego rozmowach z głównym bohaterem, za który bardzo ten cykl polubiłam. Miałam również wrażenie, że jest wiele powtórzeń z poprzednich części, które dla mnie były już zbyteczne. Nie potrzebuję przypominania na każdym kroku faktów typu 'Esperanza była kiedyś zapaśniczką'.
     W przypadku stylu autora i wykreowanych bohaterów odsyłam do poprzednich recenzji książek z tego cyklu :). 
     Ogólnie czytało się dobrze, tylko w porównaniu z poprzednimi częściami o Myronie ta wydaję się być jak na razie najgorsza. Mam nadzieję, że to jednorazowe pogorszenie się a kolejne części będą tak dobre jak te pierwsze.
     Moja ocena: 6/10.

Myron Bolitar:
Bez skrupułów (t.1) | Krótka piłka (t.2) |  Bez śladu (t.3)

2 komentarze:

  1. Muszę w końcu sięgnąć po książki Cobena :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem jak inne książki Cobena, które nie są w tej serii, ale z tych o Myronie jak dotąd są najlepsze te pierwsze :).

      Usuń

Related Posts with Thumbnails