środa, 9 września 2015

"Czas pogardy" Andrzej Sapkowski







Nastał czas pogardy, czas miecza i topora, czas wilczej zamieci. Wśród wojennej zawieruchy znaleźli się Geralt, Yennefer i Ciri, ale każde z nich gdzie indziej. Ciri czuje się porzucona, zapomniana, musi sama borykać się z trudami wędrówki przez obcy kraj, w którym się znalazła.

Czy wiedźmin odnajdzie swoje przeznaczenie?
Opis książki












Autor: Andrzej Sapkowski
Język oryginalny: polski
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: fantasy
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 1995
Liczba stron: 320



     "Czas pogardy" to kolejny tom z cyklu o osławionym Wiedźminie. Jako, że postanowiłam sobie odświeżyć tę sagę to i tej pozycji nie mogło zabraknąć :). 
     Ciężko nakreślić fabułę tej pozycji. Znajdziemy tutaj dalsze dzieje Geralta, Yennefer oraz młodziutkiej Ciri. Płynnie zostały pociągnięte losy bohaterów, nie było żadnej przepaści dzielącej "Krew elfów" oraz tej części. Zostało również przedstawione takie zakończenie aby można było z wielkim zainteresowaniem zabrać się za kolejny tom, dające wiele do popisu. Znów nie będę tutaj obiektywna. Saga o Wiedźminie to jeden z pierwszych cyklów z fantastyki, które zrobiły na mnie ogromne wrażenie (drugi to o Harry'm Potterze :D). 
     Odnośnie bohaterów, stylu autora oraz wydania znów muszę odesłać do poprzednich recenzji tego cyklu. Nie ma sensu się powtarzać. Nadal na bardzo wysokim poziomie, tworzące spójną całość. 
     Recenzje książek o Wiedźminie wychodzą mi krótkie - jednak nie widzę sensu rozpisywać się o nich. Wiele pozytywów zostało o nich napisane i mogę się pod tymi "ochami i achami" podpisać obiema rękami :).
     Moja ocena: 9/10.

2 komentarze:

  1. Uwielbiam Sapkowskiego i całą serię o Wiedźminie. Czytałam ją pierwszy raz w gimnazjum i mimo że w tym roku skończę studia, to nadal jest mi bliska :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też po raz pierwszy sięgnęłam po Wiedźmina jak byłam w gimnazjum. Teraz, gdy jestem już rok po studiach, znów powracam do tej serii i nadal mi się ona podoba :D.

      Usuń

Related Posts with Thumbnails