niedziela, 13 września 2015

"Posłaniec" Markus Zusak



Poznajcie Eda Kennedy’ego – przeciętnego taksówkarza, kiepskiego karciarza, pechowca w miłości. Mieszka w ruderze na przedmieściach, dzieli się kawą ze swoim psem Odźwiernym i darzy uczuciem koleżankę Audrey. Jego życiem rządzą spokojna rutyna i brak perspektyw – do chwili, gdy pewnego dnia niechcący powstrzymuje napad na bank. I wtedy pojawia się pierwszy as.
Wtedy Ed zostaje Posłańcem.
Tak oto wybrany, wędruje przez miasto, pomagając i cierpiąc (jeśli to konieczne), aż pozostanie już tylko jedno pytanie – kto stoi za jego misją? "Posłaniec" to tajemnicza wędrówka w poszukiwaniu przeznaczenia. Porusza i trzyma w napięciu aż do ostatniego zdania.
Opis książki







Autor: Markus Zusak
Tytuł oryginalny: The Messenger / I Am the Messenger
Język oryginalny: angielski
Tłumacz: Studniarek Anna
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: dziecięca, młodzieżowa
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2002
Rok pierwszego wydania polskiego: 2009
Liczba stron: 352



     Markus Zusak, autor znany większości czytelnikom raczej dzięki "Złodziejce książek". Jednak to "Posłaniec" został wydany wcześniej, przynajmniej w oryginalnym języku. "Złodziejka (...)" zrobiła na mnie ogromne wrażenie dlatego też zabrałam się również i za tę pozycję tego autora. 
     Ciężko mi opisać własnymi słowami fabułę tej książki. Odnoszę wrażenie, że każde słowo, każdy wyraz, który chciałabym odnośnie tej pozycji użyć jest zbyt błahy. Historia daje wiele do myślenia. Została zakwalifikowana niby jako literatura dziecięca i młodzieżowa jednak jak dla mnie również i dużo starsi czytelnicy powinni po nią sięgnąć. Nie ma tu pseudo-moralizatorskich tekstów, lecz sama literatura na wysokim poziomie. Może część osób czytając domyślała się zakończenia, jednak dla mnie było ono zaskakujące.
     Bohaterowie bardzo dobrze nakreśleni. Idealne przedstawienie ich osobowości pod każdym względem przypadło mi do gustu. Wszystkie postacie albo się kochało albo nienawidziło, nie było pod tym względem nijakości. Styl autora również przyjemny dla czytelnika, trzymający poziom. 
     Wydanie bardzo schludnie wydane. Szyte, a nie klejone, strony to dla mnie bardzo duży plus. Twarda oprawa, odpowiedni papier i dobrze dobrana czcionka wyglądały bardzo dobrze i moje oczy dzięki temu się zbytnio nie męczyły.
     Pod każdym względem jestem zachwycona tą pozycją. Jest jedno malutkie ale - pomimo tylu ochów i achów czegoś mi w niej zabrakło aby dać ocenę maksymalną. Jednak i tak uważam, że pozycja jest warta przeczytania i zarwania nocki :).
     Moja ocena: 9/10.

2 komentarze:

  1. Mam w planach. Póki co tego autora poznałam jedynie rewelacyjną ,,Złodziejkę książek" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również zaczęłam od "Złodziejki książek" tego autora. Moim zdaniem "Posłaniec" jest również rewelacyjny :).

      Usuń

Related Posts with Thumbnails