czwartek, 13 sierpnia 2015

"Krótka piłka" Harlan Coben





Od kuli ginie była gwiazdka tenisa, dwudziestoczteroletnia Valerie Simpson. Przed śmiercią próbowała bezskutecznie umówić się z Myronem Bolitarem. Głównym podejrzanym jest klient Myrona, utalentowany czarnoskóry tenisista, Duane Richwood, który prawdopodobnie rozmawiał z Valerie dzień przed morderstwem. Prowadząc prywatne dochodzenie, Myron i jego przyjaciel, zblazowany psychopata Win Lockwood, wpadają na ślad zabójstwa popełnionego sześć lat wcześniej w ekskluzywnym klubie tenisowym. 

Opis książki








Autor: Harlan Coben
Tytuł oryginalny: Dropshot
Język oryginalny: angielski
Tłumacz: Królicki Zbigniew Andrzej
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: thriller/sensacja/kryminał
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 1996
Rok pierwszego wydania polskiego: 2003
Liczba stron: 352 



     "Krótka piłka" to kolejna pozycja z Myronem Bolitar w roli głównej. Zapewne sam autor czy bohater tych powieści jest większości czytelnikom znany, więc chyba nie ma sensu dłuższego wprowadzenia. Jest to moje drugie spotkanie z pisarzem i mam nadzieję, że nie ostatnie :).
     Po pierwszej części "Bez skrupułów", która zrobiła na mnie ogromne wrażenie, miałam duże oczekiwania wobec tej pozycji. Tym razem przenosimy się do świata wschodzących gwiazdek tenisa. Nie zabrakło tutaj również morderstwa, jak i wielu tajemnic z nimi związanych. Znalazłam tutaj również element, który podobał mi się w pierwszej części, czyli bardzo specyficzny humor i relacja pomiędzy dwoma przyjacielami - Myronem i Winem. Może intryga troszkę słabsza jednak nie zmienia to faktu, że wciągnęłam się w tę pozycję do tego stopnia, że nie dostrzegałam świata wokół siebie :). 
     Bohaterowie nadal bardzo dobrze ukształtowani, mają swój charakter i bardzo specyficzny sposób bycia. Styl autora przyjemny dla czytelnika. Pisze on lekkim piórem, tworząc interesującą historię od której nie można się oderwać. 
     Muszę przyznać, że książka jest idealna na każdą porę, choć nie każdemu spodoba się dawka 'czarnego humoru', którą tu odnajdziemy. Z chęcią sięgnę po kolejne książki z tego cyklu :).
     Moja ocena: 7/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails