niedziela, 9 sierpnia 2015

"Krew elfów" Andrzej Sapkowski






Konstruując przewrotne i wzruszające opowieści, zebrane w dwóch tomach Ostatnie życzenie i Miecz przeznaczenia, Sapkowski gromadził plejadę niezwykłych bohaterów, rysował mapę zwaśnionych królestw, krzyżujących się namiętności i interesów. Prawdziwa walka o kształt i losy tego świata zaczyna się dopiero teraz w pierwszym tomie sagi o wiedźminie.

Opis książki










Autor: Andrzej Sapkowski
Język oryginalny: polski
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: fantasy
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 1994
Liczba stron: 296



     Po dwóch tomach opowiadań przyszedł wreszcie czas na właściwą historię o losach Wiedźmina. Ta notka na pewno nie będzie obiektywna, gdyż jest to jedna z moich ulubionych sag jakie do tej pory czytałam. 
     Ciężko jest mi opisać własnymi słowami książkę, która mi się na prawdę spodobała. Dużo lepiej wychodzą mi recenzje negatywne :). W tej pozycji zaczyna się wreszcie docelowa akcja, choć bez wcześniejszych opowiadań, niektórych wątków występujących w książce można by nie zrozumieć. Czytałam tę pozycję dość długo aczkolwiek chcę znów jak najdłużej delektować się tą sagą.
     Bohaterowie - nadal bardzo dobrze przedstawieni. Ich charaktery idealnie wykreowane, albo się uwielbia daną postać albo nienawidzi. Najbardziej urzekła mnie w tej pozycji jej najmłodsza bohaterka - Ciri. Jakoś zawsze ją lubiłam pomimo niektórych jej humorków. 
     Wydanie książki bardzo dobrze zrobione. Czcionka, biel kartek dobrane tak aby nie męczyć oka. I jest coś co uwielbiam - szyte a nie klejone strony dzięki czemu, mam nadzieję, cała saga przetrwa jeszcze wiele czytań :). 
     Gorąco polecam tę pozycję. Jest to jedna z nielicznych książek z gatunku fantasy, która mi się na prawdę podoba.
     Moja ocena: 9/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails