czwartek, 27 sierpnia 2015

'Roman Barbarzyńca 3D' (Ronal barbaren, 2011) - film

Plemię kulturystycznych Barbarzyńców cieszy się w krainie Wszechściemia sławą niepokonanych wojowników. Jednak pewnego dnia, wskutek zdradzieckiej intrygi, prawie wszyscy bitni pakerzy trafiają do niewoli okrutnego księcia Zamordora, chorobliwie napalonego na władzę nad światem. Prawie czyni wielką różnicę. Obdarzony wąskimi barami i szerokim uśmiechem Roman, wieczny przedmiot kpin współplemieńców, pozostał na wolności i musi zebrać w sobie nadludzką odwagę, aby ruszyć z odsieczą uwięzionym barbarzyńcom. W pełnej przygód i humoru wyprawie herosowi z przypadku towarzyszyć będą Wrzaskier - bard zdolny do wszystkiego (poza śpiewaniem), Ksenia - dziewica-wojowniczka, która świetnie radzi sobie z każdym orężem oraz wiedziony proroczymi wizjami elf-niedorajda Lameras. Drużyna Śmieszenia stawi czoło grającemu o tron Wszechściemia Zamordorowi i jego wiernemu słudze - generałowi Szauronowi.




     "Roman Barbarzyńca" z 2011 roku to animacja o której słyszałam wiele pozytywnych opinii. Mając więcej wolnego czasu z wielkim zapałem zabrałam się za oglądanie. I muszę przyznać, że się nie zawiodłam. 
     Względem fabuły opis powinien wystarczyć, aby zbytnio nie zdradzić wydarzeń ale zachęcić do obejrzenia. "Władcy pierścieni" nie oglądałam, więc akurat do napisu na plakacie się nie mogę ustosunkować. Muszę przyznać, że jest to jedna z lepszych animacji jakie widziałam. Nie najlepsza ale godna obejrzenia :). Humor dość nietypowy, na pewno nie każdemu się spodoba. Wiele jest aluzji takich, które osoby w bardzo młodym wieku mogą nie pojąć. Ja bym dała tej animacji ograniczenie wiekowe "od 15 lat" tak aby większość potrafiła jednak załapać występujące żarty. Może niektóre nie były "wysokich lotów" jednak ja potrzebowałam akurat właśnie czegoś takiego. 
     W polskim dubbingu idealnie dobrali Czesława Mozila do podkładania głosu Wrzaskierowi. Akurat nikogo innego nie widzę w tej roli :D. Przyczepić się można na pewno do grafiki, gdyż w niektórych momentach postacie chodziły bardzo drętwo, że aż szkoda było patrzeć. Już animacje we wcześniejszych latach były dużo bardziej płynnie zrobione, więc dla chcącego nic trudnego :). Również nie wszystkie polskie dialogi były dopracowane, choć było wiele momentów, gdzie właśnie przez teksty uśmiechałam się do monitora.
     Nie jest to animacja która przypadnie do gustu każdemu. Specyficzny humor nie będzie śmieszył każdego. U mnie, podczas upalnego urlopu i trwającego 'odmóżdżania', sprawdziła się idealnie. Moim zdaniem warto obejrzeć aby samemu się przekonać, czy akurat w danym momencie nam ta animacja podpasuje. 
     Moja ocena: 8/10.

2 komentarze:

  1. Mnie ten film zupełnie nie śmieszył. Zbyt wulgarny i obrzydliwy. :-P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdaję sobie sprawę, że humor tej animacji dość specyficzny i nie każdemu on się spodoba :) choć wulgarnym bym go nie nazwała :D

      Usuń

Related Posts with Thumbnails