wtorek, 27 lipca 2021

"Wizjer" Magdalena Witkiewicz

 
Nowa ekscytująca powieść Magdaleny Witkiewicz, jednej z najpopularniejszych polskich pisarek. "Wizjer" to znakomity, trzymający w napięciu thriller, który od samego początku wciąga w genialną intrygę, nie raz zaskoczy i sprawi, że na nowo spojrzysz na otaczającą cię rzeczywistość – zarówno tę realną, jak i wirtualną.
Każdy z nas pewnie choć raz zastanawiał się, dlaczego pewne sprawy potoczyły się tak, a nie inaczej. A co, jeśli naszym życiem nie rządzi przypadek, ale można je zaplanować, kontrolować i przewidzieć? I jaką władzę może mieć nad tym jeden, z pozoru niewiele znaczący, człowiek?
W życiu Laury, młodej samotnej matki, zaczynają dziać się niewiarygodne rzeczy. Niektórzy znajomi znikają bezpowrotnie bez zapowiedzi, inni ulegają dziwacznym wypadkom bądź popełniają samobójstwa. Czy podejrzana seria wydarzeń w jej życiu ma jakiś związek z pracą, którą kobieta wykonuje, czyli projektowaniem i prognozowaniem zachowań oraz potrzeb konsumentów? Czy istnieje "ktoś", kto nami steruje? Kto to jest? No i najważniejsze – po co to robi?
Opis książki
 
 
 
Autor: Magdalena Witkiewicz
Język oryginalny: polski
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: thriller/sensacja/kryminał
Forma: powieść
Rok pierwszego wydania: 2021
Liczba stron: 352
Czas trwania: 7h 18m
Lektor: Maciej Więckowski, Maria Dębska
 
 
 
     Powieść Magdaleny Witkiewicz pt. "Wizjer" była dość mocno promowana w aplikacji Empik Go. Przyznam, że mam dość mieszane odczucia co do twórczości tej autorki, jednak postanowiłam dać tej pozycji szansę, gdyż jej tematyka dość mocno mnie zaintrygowała. Niestety nadal nie do końca wiem co myśleć o tej historii...
     Laura, choć samotna matka była zadowolona ze swojego życia. Jednak w pewnym momencie zaczęły dziać się trudne do wytłumaczenia rzeczy, takie jak zaginięcie w niewyjaśnionych okolicznościach bliskich znajomych. Sprawy stają się coraz bardziej zawikłane a pomocna dłoń może przyjść z najmniej oczekiwanej strony... Miał to być trzymający w napięciu thriller, jednak podczas słuchania tej historii w audiobooku w ogóle nie czułam tego wspomnianego uczucia. Mam wrażenie, że choć pewne sytuacje zostały przedstawione w stosunkowo świeży sposób jak na ten gatunek to jednak czegoś mi tu zabrakło do pełni szczęścia. Pomimo niektórych niebanalnych rozwiązań część wydarzeń była dla mnie zbyt łatwa do przewidzenia, gdyż już mam na swoim koncie całkiem niezłą liczbę przeczytanych thrillerów. Jednak koniec końców i tak autorce udało się mnie pewnymi wydarzeniami zaskoczyć, więc nie była to całkowicie schematyczna powieść, która nie wyróżnia się na tle innych z którymi miałam do czynienia.
     Bohaterowie niestety nie zrobili na mnie aż tak mocnego wrażenia. Co prawda podczas zapoznawania się z tą historią nikt mi się ze sobą nie mieszał, jednak nie mam ochoty rozmyślać o wyborach życiowych danych postaci i o tym co im się przytrafiło. Ot po prostu byli i ciągnęli tę powieść bo ktoś musiał tu być. Podczas lektury nie przywiązałam się do żadnego z bohaterów i nie wywołali we mnie zbyt wielu emocji, które pozostały by ze mną jeszcze na długo po zakończeniu tej pozycji.
     Styl autorki - w porównaniu do poprzednich pozycji z jakimi przyszło mi się zmierzyć czuję pewną różnicę. Odniosłam wrażenie, że coraz płynniej przychodzi snucie historii, która mogłaby przyciągnąć do siebie czytelnika. Ciężko mi jasno określić o co dokładnie chodzi, lecz nawet jak na pierwsze kroki autorki w tym gatunku widzę progres w jej twórczości. Co do lektorów nie mam żadnych zastrzeżeń, bardzo dobrze mi się ich słuchało a wykorzystanie w tym przypadku dwóch głosów było według mnie genialnym posunięciem.
     "Wizjer" jest dla mnie pewnego rodzaju rozczarowaniem. Po tak dużej promocji spodziewałam się naprawdę znakomitego thrillera, który na długo pozostanie w mojej pamięci. Niestety oprócz kilku zaskakujących momentów, nie było tu nic aż tak odkrywczego bym była w stanie z czystym sumieniem określić tę pozycję jako naprawdę dobrą. Było miło ale nie jestem pewna czy będę pamiętać jeszcze za jakiś czas dość wyróżniających ją szczegółów.
     Moja ocena: 6/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails